WiMP og P5 kjører World Tour

WiMP er samarbeidspartner når radiokanalen P5 i dag starter sin World Tour, en massiv konkurransekampanje der deltagerne kan vinne billetter til konsert med noen av verdens største superstjerner i verdens største byer. WiMP bidrar til konseptet med både spillelister, premier og forhåndsinfo og i tillegg får WiMP-brukere også en snarvei inn i selve konkurransen.

P5 kaller selv konkurransen en av “tidenes norske radiokonkurranser for musikkfans”, der deltagerne kan vinne reise og konsert med 20 av verdens største artister i 20 av verdens største byer. Alt fra Lady Gaga, via Madonna til Red Hot Chili Peppers i byer som Bangkok, Moskva, Barcelona og Amsterdam.

”For WiMP er det et poeng å bringe våre brukere nærmere musikken og nærmere artistene, så vi synes det er kjempegøy å delta i denne konkurransen sammen med P5, der WiMP-brukere vil være på lufta i radioen hver eneste dag med vinnersjanser,” sier Sveinung Rindal i WiMP-redaksjonen.

Konkurransen pågår hver ukedag i mai, der to heldige vinnere daglig trekkes ut. Dagsvinneren får også 12 måneders abonnement på WiMP og de som er på lufta uten å vinne får en måned gratis WiMP.

”For WiMP er det viktig å være tidlig ute med nyheter – og det tar vi også i bruk i denne sammenhengen, der våre brukere vil kunne få en ”teaser” inne i WiMP på hva som blir morgendagens artist og reise,” forteller Rindal.

Blant superstjernene P5-lytterene kan få billetter og reiser til er Rihanna (London), Coldplay (Haag), LMFAO (Paris) Madonna (Moskva), David Guetta (London), Kent (Stockholm), Red Hot Chili peppers (Praha), Nickelback (København) og Lady Gaga (Bangkok).

P5 World Tour blir den største satsingen i storbykanalens drøyt toårige levetid, og skal også promoteres tungt med utendørsreklame og TV-reklame på TV2, TVNorge, TV3 og Viasat4.

For mer informasjon kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- og informasjonssjef Aspiro, tlf. 90807389, kristin.eldnes@aspiro.com, Sveinung Rindal, WiMP-redaksjonen, tlf. 48253704, sveinung@wimp.no

WiMP er en norsk musikkstreamingtjeneste levert av Aspiro og Platekompaniet. WiMP er fri for reklame, og er basert på betaling – for å sikre inntekter også til artister, rettighetshavere og plateselskap. WiMP legger vekt på å ha en aktiv og lokal redaksjon som blant annet produserer anbefalinger og spillelister. Det er også et mål å være best på norsk musikk. WiMP er tilgjengelig i ulike versjoner for datamaskin, mobil, nettbrett og nettverksradio. Les mer på www.wimp.no