WiMP til Squeezebox lanseres i dag

Musikkstreamingtjenesten WiMP er fra i dag tilgjengelig på Logitech Squeezebox. Brukere kan dermed høre på all musikken fra WiMP-biblioteket trådløst i hele huset.

Logitech er en av verdens ledende leverandører av tilbehør til din digitale hverdag og Squeezebox er en serie digitale musikkavspillere. WiMP har nå støtte for Squeezebox Touch og Squeezebox Radio, og installeres som en plugin fra App Gallery på www.mysqueezebox.com. I tillegg er det også mulig å kjøre WiMP via Squeezebox Server på eldre modeller av Squeezebox. Brukere kan ved et enkelt klikk få tilgang til WiMP på det trådløse systemet. I tillegg fungerer også alle tredjeparts fjernkontroller for Android, iPhone, iPad og iPod Touch med WiMP på Squeezebox.

WiMP markedsføres fra denne uken også sammen med Logitech Squeezebox i en rekke forhandlerbutikker over hele landet, slik som Expert, Spaceworld, Datakjeden og Elprice.

Brukere av WiMP på Squeezebox får direkte tilgang til WiMP sine redaksjonelle anbefalinger, spillelister, sjangere og søk, samt sine egne favorittalbum, -låter og -artister på samme måte som fra WiMP for PC/ Mac og mobiltelefon.

”Vi ønsker at musikk skal være lett tilgjengelig overalt. Streamingteknologien har gjort det enkelt å få tilgang til millioner låter og album, anbefalinger og spillelister. Når dette kombineres med en musikkspiller som Squeezebox, gir det en helt ny dimensjon til brukeropplevelse, og samtidig tilgjengeliggjøres trådløs tilgang i hele hjemmet. Vi har sterk tro på at nettmusikktjenster er fremtidens distribusjonsform for musikk, og da vil dedikerte spillere ha en svært viktig rolle. Vi er derfor svært fornøyd med å ha støtte fra en innovativ og global forbrukerelektronikk-aktør som Logitech”, sier Per Einar Dybvik, sjef for Aspiro Music.

”Vi ser på WiMP som den perfekte tilbyder av innhold for norske brukere av Squeezebox. Tilgangen til stort sett alt av norsk og utenlandsk musikk, kombinert med redaksjonelt innhold, vil gi våre brukere en helt ny opplevelse av hva denne plattformen kan gjøre. Vi håper å bidra til å ta livet av ulovlig nedlastet musikk én gang for alle og er nå ved et veiskille for det digitale hjem”, sier Robert Jacobsen, Nordic Retail Manager for Logitech.

WiMP er fra tidligere tilgjengelig på PC, Mac og Linux, samt iPhone- og Androidtelefoner, og er lansert i Norge og Danmark.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Kristin Breivik Eldnes
IR- og informasjonssjef
Tel: +47 908 07 389
e-post:
kristin.eldnes@aspiro.com

Per Einar Dybvik
Sjef for Aspiro Music
Tel: +47 901 81 528
e-post:
per.einar.dybvik@aspiro.com

WiMP er en norsk streamingtjenste levert av Aspiro og Platekompaniet i samarbeid med Telenor. WiMP er fri for reklame, og er basert på betaling – for å sikre inntekter også til artister, rettighetshavere og plateselskap. WiMP legger vekt på å ha en aktiv og lokal redaksjon som blant annet produserer anbefalinger og spillelister. Det er også et mål å være best på norsk musikk. WiMP er tilgjengelig i ulike versjoner for PC, Mac, iPhone, Android samt Logitech Squeezebox. Les mer på www.wimp.no