WITHINGS BLIR NY EIER AV HELSE- OG TRENINGSAPPEN 8FIT

De neste tre årene vil WITHINGS investere 30 millioner USD gjennom sin strategi for å utvikle og kombinere det fremste av medisinsk teknologi med personlig helse og velvære. Som nye eier av 8fit vil WIHTINGS styrke sin evne til å levere verdi og støtte til sine brukere.

Oslo, 3. februar 2022 WITHINGS, den ledende aktøren på hjemme- og forbrukervennlig smart helseteknologi, annonserer i dag anskaffelsen av 8fit. Dette er en verdensomspennende helse-, trenings- og velværeapp med mer enn 40 millioner nedlastinger. 8fit er tilgjengelig på 6 språk, og tilbyr effektive treningsopplegg, tilpassede måltidsplaner og veiledning for egenomsorg. Disse funksjonene styrker WITHINGS pågående satsing for å utvikle personlig tilpassede programmer som kombinerer data med praktisk innsikt, og gir brukerne et utgangspunkt for å forbedre sin atferd. Selskapet planlegger å investere mer enn 30 millioner USD over de neste tre årene for å akselerere sin strategiske utvikling.

Dagens nyhet om 8fit følger forrige måneds kunngjøring om oppkjøpet av Impeto Medical som driver forskning, utvikling, produksjon og distribusjon av innovativt medisinsk utstyr for leger. Begge anskaffelsene er en del av selskapets pågående investeringer for å forbedre helseteknologi gjennom data fra innovative smarte helseenheter i kombinasjon med vitenskapsbaserte ekspertråd.

Verden over ser man en økende bekymring for helseutfordringer, i sammenheng med dette har brukere et større behov for enda mer personlig støtte. WITHINGS utvikler sin teknologi for disse behovene og gjennom digitale løsninger som helse- og velværeapper, og ved å anskaffe 8fit, tar de det første trinnet for å tilby nye verdier og løsninger som støtte til sine brukere.

«De siste årene har brukere vist et økt behov for løsninger som hjelper dem å (gjen)vinne kontroll over helsen. Folk ønsker ikke bare å forstå helsesituasjonen sin ved å overvåke helsemålinger, de ønsker også å bli støttet, engasjert og motivert på veien mot en bedre helsetilstand. Vi føler nå at dette er inngangen til en ny æra for "produkt-tjeneste-data". Vi vil arbeide for å kombinere personlige helsedata med tilpassede velværeplaner, og jobbe mot målet vårt om å styrke alle mot å bli sunnere. Med oppkjøpet av 8fit er vi godt posisjonert til å levere en strategi som kombinerer elegante helseapparater, forbedrede helsedata og erfarne råd som er enkle å følge og designet spesielt for våre kunder.» sier Mathieu Letombe, administrerende direktør i WITHINGS.

WITHINGS integrerer 8fit i helsetilbudet sitt for å styrke personlige velværeevner

8fit ble lansert i 2014 og fremmer sunn livsstil gjennom personlig tilpassede programmer for ernæring og aktivitet som hjelper brukerne å nå sine mål. Appen tilbyr tusenvis av tilpassede treningsøkter som høyintensiv intervalltrening (HIIT), boksing, pilates, yoga og meditasjon. Samt hundrevis av oppskrifter for balanserte, sunne og enkle måltider. I likhet med WITHINGS er brukernes helse i sentrum for 8fits personlige utformede planer. Dette er ikke en app for å nå sportslige prestasjoner, men for nå forbedret helsetilstand på lang sikt.

«Med tjenestene vi tilbyr, er det tydelig at WITHINGS og 8fit er samkjørte når det gjelder å hjelpe brukere med å nå sine helsemål. Vi er glade for å kombinere trenings- og ernæringsplanene våre med WITHINGS sin ekspertise på smarte app-tilkoblede helseenheter som samler inn nøyaktige helsedata. Sammen, vi vil gi brukerne våre et mer helhetlig helsetilbud for å hjelpe dem med å leve sunnere og lykkeligere liv,» sier Lisette Fabian, administrerende direktør i 8fit.

Enheter med gode råd

Siden introduksjonen av verdens første smartvekt i 2009, har WITHINGS innovert og bygget det største smarte apptilkoblede helseøkosystemet på markedet. Bestående av smartvekter, blodtrykksmålere, smartklokker, søvnmonitorer og termometre. Enhetene måler til sammen 20 vitale helseparametere som blodtrykk, EKG, vekt, hjertefrekvens, aktivitetsnivå og søvnmønster for å hjelpe folk med å nå sine helsemål og oppdage endringer i helsetilstanden.

WITHINGS sine brukervennlige enheter gir kvalitetstunge førsteklasses helsemålinger, som gir brukere et grunnlag for langsiktig forståelse av sin helhetlige helsetilstand. Brukere av WITHINGS-vekter veier seg i gjennomsnitt hver tredje dag, noe som tyder på stort engasjement for egen helse. Når dette kombineres med helseråd vil brukere bli støttet og motivert til å ta valg som fører til sunne atferds- og livsstilsendringer.

Ambisjonene om å koble personlig helseinnsikt med WITHINGS helsedata ble kunngjort på CES 2022, med avdukingen av Body Scan. Denne smartvekten er en sofistikert helsestasjon med muligheten for å overvåke segmentell kroppssammensetning, vurdere nerveaktivitet og hjerterytme ved hjelp av en 6-punkts EKG. Utover vektkontroll vil Body Scan gjennom appen kunne gi personlige, helhetlige planer som omfatter søvn, fysisk trening, ernæring og stressreduksjon, samt råd fra kliniske spesialister for de som trenger mer støtte.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Vebjørn Granum Kjersheim, BCW, vebjorn.granum.kjersheim@bcw-global.com, +4746937395

Om WITHINGS

WITHINGS ble etablert i 2008 og er verdensledende inne app-tilknyttet helseteknologi. Et team av ingeniører, leger, helse- og sykehuspersonell utvikler effektive, presise og elegante enheter som hjelper til med å måle og analysere menneskers helse. Utvalget av hjemmeenheter kan overvåke mer enn 20 helseparametere og brukes daglig av millioner av mennesker over hele verden. WITHINGS portfolioutvalg inkluderer prisbelønnede produkter som smartvekter, hybrid-smartklokker og helsemålere, blodtrykksmålere, et smart febertermometer og et avansert søvnanalysesystem – som styrker brukere som ønsker å ta kontroll over egen helse og følge data for helse og velvære.

Om 8fit

8fit ble lansert i 2014, og forenkler en sunn livsstil ved å gi skreddersydd veiledning gjennom en brukervennlig app. Appen er designet for å møte mennesker på deres nivåer. 8fit har tusenvis av guidede, tilpassede treningsøkter som kan utføres hvor som helst. I kombinasjon med hundrevis av deilige, sunne og enkle matoppskrifter kan man sette opp en tilpasset ernæringsplan. Selskapet holder til i Berlin med over 20 ansatte. Med over 40 millioner appnedlastinger er 8fit en global leder innen helse- og treningsområdet.