WITHINGS lanserer ScanWatch Horizon

ScanWatch Horizon er den mest avanserte medisinske hybrid-smartklokken i dykkerstil, med roterende ramme, selvlysende urskive og oppgradert vannmotstand til 10 ATM

Oslo, 29 september 2021: WITHINGS, den banebrytende utvikleren av livsstils- og helseprodukter, lanserer i dag den første ScanWatch Horizon hybrid-smartklokken. Designet er inspirert av den klassiske dykkerklokken. ScanWatch Horizon har toppmoderne medisinsk teknikk som kan måle hjertefrekvens, EKG, pusteforstyrrelser, oksygeninnholdet i blodet, søvn og fysisk aktivitet. Dette er det mest avanserte medisinske smykket du kan forestille deg.

WITHINGS har valgt et unikt analogt design med tilleggsfunksjoner som forventes av et tradisjonelt og avansert dykkerur. Det ripebestandige safirglasset med antirefleksbelegg og titanfinish gir en luksuriøs følelse. Klokken leveres med et armbånd i rustfritt stål for det klassiske utseende til et dykkerur, og med en mer elastisk gummireim til sportsbruk. Den roterende rammen har Luminova selvlysende urskive med lasergraverte markeringer på rammen. Dessuten har klokken 30-dagers batteritid og en 10 ATM vannmotstand, som gjør den til det perfekte tilbehøret for svømming, snorkling og andre vannsporter. Aktivitetene kan overvåkes via klokkens sportstekniske funksjoner og den tilhørende Health Mate-appen. ScanWatch Horizon er tilgjengelig i begrenset antall i Norge til 499,95 EUR

«Vårt hovedoppdrag er å skape vakre enheter som mennesker velger å bruke og ta på seg hver dag slik at de kliniske dataene de gir kan ha en betydningsfull effekt på brukerens liv. Dykkerklokker ble skapt på 1920-tallet for å gi marinepersonell et undervannsur for nøyaktighet under manøvrer. På 1950-tallet gjorde SCUBA dykkere og entusiaster klokkene fasjonable for alle anledninger. Med avanserte medisinske ferdigheter, sikter WITHINGS nå på å koble helseklokker til enda flere brukere», sier Mathieu Letombe, administrerende direktør for WITHINGS.

Akkurat som med de opprinnelige og Rose Gold - modellene, har ScanWatch Horizon blitt utviklet av medisinske eksperter og blitt validert i tre kliniske studier. Klokken tilbyr omfattende og avansert helse- og treningsmuligheter.

Inngående overvåking av kardiovaskulær helse

Atrieflimmer er hovedformen av ujevn hjerterytme og forblir ofte udiagnostisert ettersom det inntreffer uregelmessig og lett kan overses hvis ikke symptomene viser seg under et legebesøk. Hvis man ber om det, kan ScanWatch oppdage om brukeren har atrieflimmer takket være klokkens evne til å ta et EKG av medisinsk kvalitet. Gjennom en proaktiv hjerteskanningsfunksjon gjør ScanWatch det også mulig for brukeren å identifisere om hjerterytmen er langsom, høy eller viser tegn på atrieflimmer. Enheten kan overvåke hjertefrekvensen via sin innebyggede PPG-sensor og varsle brukeren før en mulig hjertehendelse, selv om man ikke kjenner hjertebank. ScanWatch oppfordrer deretter brukeren til å ta opp et EKG på bare 30 sekunder via klokkens display.

Oppdager pusteforstyrrelser

En milliard mennesker regnes å være rammet av mild til alvorlig søvnapné. 8 av 10 mennesker vet likevel ikke at de har lidelsen. ScanWatch kan oppdage forekomsten av pusteforstyrrelser på natten (som kan være et tegn på søvnapné) med en eksklusiv algoritme som analyserer blodets oksygennivå, hjertefrekvens, bevegelser og pustefrekvens. Dataene samles via ScanWatchs akselerometer og optiske sensorer.

Dessuten tilbyr ScanWatch sofistikert søvnovervåking og analyse av søvnmønster, inklusiv søvnens lengde, dybde og kvalitet. På det beste tidspunktet i søvnsyklusen kan klokken vekke brukeren ved hjelp av en mild vibrasjon.

Aktivitets- og treningssporing

ScanWatch er en sofistikert aktivitetsmonitor som kan spore parametere som skritt, kalorier, høyde og treningsveier (via tilkoblet GPS i appen). Klokken kan automatisk kjenne igjen mer enn 30 daglige aktiviteter som gåturer, løping, svømming og sykling. Dessuten tilbyr den vurdering av treningsnivå gjennom anslag av VO2 Max, som måler hjertets og musklenes evne til å omdanne oksygen til energi under fysisk trening.

Som alle WITHINGS-enheter forbinder ScanWatch seg til den kostnadsfrie Health Mate -appen, som gir data og innsikt og mulighet til å lage aktivitetspåminnelser, sette mål og håndtere prestasjoner. Dessuten kan Health Mate -appen kobles sammen med mer enn 100 tredjepartsapper, inklusiv Apple Health, Google. Fit, Strava og MyFitnessPal.

Tilgjengelighets

ScanWatch Horizon er tilgjengelig i Norge fra og med 29. september, til en anbefalt pris på 499,95 EUR. Den kan bestilles online fra withings.com og selges hos utvalgte forhandlere. ScanWatch Horizon har en 43mm skjerm i fargene blå eller grønn. ScanWatch Horizon har 5 års garanti og leveres med både armbånd i rustfritt stål og FKM-reim.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Hilde Steinfeld, BCW, hilde.steinfeld@bcw-global.com, +47 99 35 30 30