Invitasjon til paneldiskusjon om fremtidens fedmebehandling

Report this content

Yazen, en digital helsetjeneste for behandling av fedme, arrangerer paneldiskusjonen «The Balancing Act – The Truth About Obesity» torsdag 20. juni fra 13.30 til 14.30. Paneldiskusjonen streames live via LinkedIn.

Panelet består av ledende eksperter innen fedmeforskning, endokrinologi, psykologi og digitale helsetjenester, der deltakerne vil dele verdifull innsikt om det å forstå fedme som en sykdom, fordelene med digitale helsetjenester og fremtidig innovasjon på området.

Deltagere

Introduksjon ved Dr. David Cox, nevroforsker og helsejournalist.

Dosent Martin Carlsson, medgrunnlegger av og Chief Medical Officer i Yazen

Dr. Nick Finer, ekspert på fedmemedisin

Professor Jason Halford, medformann i EASO og leder for psykologisk fakultet ved Leeds University

Hva

Arrangementet vil være i form av en live-diskusjon om temaer som fedmebehandling, fedme som sykdom, digitale helsetjenester, livsstilsendringer og fremtidig innovasjon innen personlig helse. Det vil også være en spørsmål-og-svar-økt på slutten, slik at deltakere kan engasjere seg med ekspertpanelet.

Selv om arrangementet er på engelsk, vil det være relevant for fedmebehandling i Norge. Etter paneldiskusjonen vil det være mulig å intervjue Dosent Martin Carlsson. Det kan og å formidles kontakt med pasienter hvis ønskelig.

Når

Torsdag 20. juni 2024 – klokken 13.30 til 14.30

Hvor

Paneldebatten streames direkte på LinkedIn. Påmelding gjøres her: https://www.linkedin.com/events/7205839849935847425/comments/

Hensikt

Målet med paneldiskusjonen er å gi kunnskap, inspirasjon og konkrete strategier for langsiktig vellykket vektkontroll.

For mer informasjon; press@yazen.no

Yazen er en registrert digital helsetjeneste som ble grunnlagt i 2021. Selskapets visjon er å bekjempe overvekt. Et team bestående av leger, ernæringsfysiologer, psykologer og personlige trenere behandler pasientene med en kombinasjon av medisiner og livsstilsendringer via en digital plattform. Bak Yazen står gründere av andre suksessfulle digitale helsetjenester som MinDoktor, Blodtrycksdoktorn og Docly. Yasen er finansiert av risikokapital, og har hovedbase i Sverige med utvidelsesplaner i hele Europa. Yazen ble lansert i Norge i 2024.