Benteler Aluminium velger Zalaris

- Vi gleder oss til å jobbe med Benteler og spesielt at vi får jobbet frem en solid, norsk løsning i deres globale systemer, sier Erlend Ziegler Gundersen i Zalaris.

Zalaris skal implementere lønn, reise og tid i Benteler Aluminium Systems Norways SAP-systemer.

Benteler Aluminium på Raufoss har valgt Zalaris’ konsulentavdeling til å lede arbeidet med å kjøre norsk lønn, reise og tid i deres globale SAP-systemer.

- Vi gleder oss til å jobbe med Benteler og spesielt at vi får jobbet frem en solid, norsk løsning i deres globale systemer, sier daglig leder Erlend Ziegler Gundersen i Zalaris Consulting.

Benteler leverer blant annet støtfangere og andre bildeler i aluminium til en rekke bilmerker som Audi, BMW og Volvo.

- Vi valgte Zalaris grunnet deres lange erfaring ved å implementere tilsvarende globale løsninger som vi ønsker. I tillegg har Zalaris kompetanse fra operative prosesser og videre drift stor verdi for oss, sier HR-sjef Geir Nilsson i Benteler Aluminium Systems Norway.

Zalaris-konsulentene tar med seg lang erfaring tilsvarende prosjekter inn i implementeringsarbeidet, som startet i september.

- Prosjekter som dette har vi arbeidet med de siste 16 årene og ser frem til å dra nytte av våre erfaringer fra tilsvarende skybaserte prosjekter på SAP HCM, avslutter Ziegler Gundersen.

Mer enn 200.000 ansatte i Norden og Baltikum og Polen mottar fullskala lønns- og personaltjenester fra Zalaris hver måned. Tjenestene er levert basert på et felles SAP HCM (Human Capital Management) og SuccessFactors-løsning.