Bø kommune i Vesterålen har inngått en intensjonsavtale med Zalaris

OSLO, NORGE - I de siste månedene har Bø kommune og Zalaris diskutert muligheten for et strategisk partnerskap med sikte på å etablere nye arbeidsplasser i privat sektor i Bø, og å forberede og implementere en kommunal løsning som dekker samme omfang av tjenester som Zalaris tilbyr andre kunder i privat sektor.

- Vi er både stolte og glade for å inngå en intensjonsavtale med Bø kommune. Zalaris har i mer enn 15 år vært en drivkraft for å etablere arbeidsplasser i denne regionen. Nå er det på tide å øke vår tilstedeværelse i en region vi vet har enda større vekstpotensial, sier Hans-Petter Mellerud, grunnlegger av og administrerende direktør i Zalaris.

I tillegg vil kommunen og Zalaris samarbeide for å tiltrekke seg potensielle nye kunder. Dette inkluderer andre kommuner i regionen, kommunale foretak og andre private selskaper som sammen med Bø og Zalaris vil bidra til vekst i privat sektor i Bø, og omliggende områder.

- Vi ser et betydelig potensial for å støtte Bø og andre kommuner i regionen med teknologi og tjenester som vil gjøre kommunene i bedre stand til å forbedre digitalisering, redusere kostnader og frigjøre tid og ressurser for å levere tjenestene til lokalbefolkningen, sier Mellerud.

Partene har som mål å fullføre en pilotavtale innen utgangen av første kvartal i 2019 og starte arbeidet mot målene gjennom de kommende månedene.

For mer informasjon, kontakt:
Hans-Petter Mellerud, Zalaris CEO
E-post: hans-petter.mellerud@zalaris.com

Om Zalaris
Zalaris sitt oppdrag er å hjelpe kunder med å maksimere verdien av deres menneskelige kapital gjennom ekspertise i HR-prosesser. Våre outsourcede lønn, HR og konsulenttjenester gjøres gjennom lokale kontorer. Vår geografiske dekning omfatter for tiden Danmark, Finland, Norge, Sverige, Latvia, Litauen, Estland, Polen, Tyskland, Østerrike, Sveits, Storbritannia, Irland, Thailand og India. Tjenestene benytter web- og mobilbaserte skyløsninger drevet av SAP og SuccessFactors. Vi er en sertifisert SAP Business Process Outsourcing (BPO) Partner. Zalaris er notert på Oslo Børs som ZAL. For mer informasjon besøk vår hjemmeside på www.zalaris.com.