Historisk dag for Zalaris: Ringte inn på Oslo Børs

Handelen i Zalaris-aksjen ble fredag morgen åpnet da Hans-Petter Mellerud ringte i den velkjente børsbjellen. Hendelsen er en milepæl i selskapets 15 år lange historie og avslutter samtidig en periode med intense forberedelser.

- Det har vært hektisk. Jeg vil rette en stor takk til alle de som har stått på ekstra det siste halvåret for å få dette til, både de på jobb og de på hjemmebane. Det viktige nå blir på levere på de forventningene vi gjennom prosessen har vært med å skape, sier Hans-Petter Mellerud, administrerende direktør og gründer i Zalaris. Selskapet leverer cloudbaserte tjenester innen HR og lønnskjøring.

I forkant av børsnoteringen ble det hentet inn 50 millioner kroner i en emisjon. Eksisterende aksjonær gjennomførte samtidig et begrenset nedsalg. Aksjen ble notert til 23 kroner per aksje, noe som tilsier en markedsverdi på omtrent 440 millioner kroner.

Zalaris, som leverer tjenester innen HR og lønnskjøring, har en rekke store virksomheter på kundelisten, deriblant Nordea, TeliaSonera og Telenor. I andre halvår går Zalaris også i gang med å levere tjenester til Statoil, en kontrakt som ble vunnet i april.

- Det viktigste fremover vil være å fortsette å utvikle gode og langsiktige kundeforhold. Vi skal beholde våre fornøyde kunder når de skal fornye sine kontrakter, og vinne nye avtaler med store virksomheter over hele Norden, sier Mellerud, og legger til:

- Det skal bli godt å komme tilbake og bruke mer tid på kundene igjen.