NSB velger løsning for HR- og lønnstjenester fra Zalaris

Zalaris ASA har inngått en avtale med transportselskapet NSB om å levere, drifte og utvikle Zalaris’ skybaserte SAP HCM løsning som skal dekke NSBs behov for lønns- og personalsystem.

NSB Fellestjenester, som er NSB-konsernets interne leverandør av administrative støttefunksjoner, vil benytte Zalaris’ nettskybaserte løsning for å levere HR- og lønnstjenester til ca. 6000 ansatte i NSB-konsernet. Løsningen, som Zalaris vil levere, drifte og utvikle, går live i 2016.

− Vi er veldig stolte over at NSB har valgt våre tjenester, og ser frem til dette samarbeidet. Ettersom dette er den første avtalen Zalaris inngår med et statseid selskap, et marked med stort potensial for outsourcede løsninger, er det en viktig milepæl for selskapet, sier Hans-Petter Mellerud som er administrerende direktør i Zalaris.

Zalaris’ løsning vil gi NSB lavere kostnader og en prismodell som sikrer skalerbarhet i kostnader ved eventuelle endringer i volum, samt en raskere og rimeligere tilgang til ny systemfunksjonalitet.

I tillegg vil NSB ha nytte av raskere og rimeligere tilgang til ny funksjonalitet som for eksempel våre mobile løsninger, HR-analyseverktøy og elektroniske personalarkiv sier Mellerud.

Foto: NSB