Rekordhalvår for Zalaris

Zalaris leverer en inntektsvekst på 28 prosent i årets første seks måneder sammenlignet med samme periode i fjor. Årets første halvår er dermed det sterkeste noensinne for selskapet.

Zalaris, en ledende leverandør av tjenester innen HR og lønnskjøring, leverer nok en gang et sterkt kvartalsresultat. Samtlige virksomhetsområder i selskapet vokser, noe som gir en økning i totale inntekter på 29,9 prosent til 92 millioner kroner sammenlignet med andre kvartal i 2014. Driftsresultatet i første halvår var på 10,0 %.

- Våre ansatte har jobbet hardt for å levere verdier til våre kunder og våre aksjonærer. Vi ser stadig forbedringer og positiv utvikling på tvers av organisasjonen, og lykkes med å utnytte den positive stemningen gjennom våre første 12 måneder som børsnotert selskap, sier Hans-Petter Mellerud, administrerende direktør og gründer i Zalaris.

Zalaris sørger for at mer enn 170 000 ansatte i flere av Nordens ledende selskaper har gode løsninger for HR-tjenester og lønn. I juni begynte leveransene til TeliaSonera i Norge etter vellykkede forberedelser og i tråd med tidsplanen. Også forberedelsen til leveranser til et svensk Global Fortune 500-selskap med ca. 20 000 ansatte, en avtale som ble undertegnet i januar, går i henhold til plan. Leveransene skal begynne i januar 2016.

- Vi opplever stadig økende interesse for våre skyløsninger. Investeringer i økt kapasitet i business development er i ferd med å betale seg i form av økt interesse for våre produkter og tjenester hos potensielle nye kunder. I tillegg øker vi våre leveranser til eksisterende kunder både når det gjelder spekteret av tjenester og geografisk, sier Mellerud.

Mellerud finner det særlig gledelig å rapportere om at Zalaris er blitt valgt for å tilby en komplett pakke med nettskybaserte tjenester til et av de mest kjente norske, statseide selskapene. Intensjonen er å signere kontrakten i tredje kvartal.