Sterk vekst for Zalaris

Zalaris leverer en inntektsvekst på 22 prosent i årets første ni måneder sammenlignet med samme periode i fjor. Kundeporteføljen styrkes med en ny kontrakt med NSB.

Zalaris, en ledende leverandør av tjenester innen HR og lønnskjøring, leverer nok en gang et sterkt kvartalsresultat. Samtlige virksomhetsområder i selskapet vokser. Inntektene i kvartalet beløp seg til 92,6 millioner kroner, en vekst på 10,7 prosent sammenlignet med tredje kvartal i 2014. Totalt for årets ni første måneder er inntektene 22 prosent høyere enn i fjor.

Driftsresultatet i tredje kvartal var på 6,3 millioner kroner, tilsvarende en driftsmargin på 6,8 prosent (9.9 prosent i tilsvarende kvartal 2014). Driftsresultatet i kvartalet er preget av ferieavvikling og andre sesongmessige variasjoner.

- Vi er stolte av at vi fortsetter å levere på vekststrategien og vi ser stadig en positiv utvikling gjennom hele organisasjonen. Ellers er det spennende med åpningen av Zalaris’ eget servicesenter i India med 50 nye kollegaer tidligere i oktober, sier Hans-Petter Mellerud, administrerende direktør og gründer i Zalaris.

Zalaris sørger for at omtrent 190 000 ansatte i flere av Nordens ledende selskaper har gode løsninger for HR-tjenester og lønn. Antall ansatte omfattet av Zalaris’ løsninger er 15 prosent høyere per tredje kvartal 2015 enn på samme tid i fjor, og den sterke veksten i kvartalet er drevet av oppstart med nye kunder som Statoil, TeliaSonera og Ericsson. I tillegg er Zalaris blitt valgt til å tilby en komplett pakke med nettskybaserte tjenester til omtrent 6 000 ansatte i NSB. Oppstart for femårskontrakten er i 2016.

- Kontrakten er en milepæl og vår første med et statlig eid selskap. Dette er et marked med stort potensial for Zalaris’ løsninger. Vi har investert mye tid og ressurser i utvikling av løsningene våre, og dette er i ferd med å betale seg, sier Mellerud.

Zalaris er blitt nominert til prisen for «Rising Star» på den årlige European Small and Mid-Cap Awards 9. desember i Brussel. Kåringen arrangeres av FESE (Federation of European Securities Exchanges) og European Issuers i samarbeid med EU-kommisjonen.

-Vi er stolte over nominasjonen og opplever det som en anerkjennelse av selskapets vekststrategi. Zalaris har levert sterk vekst i samtlige kvartaler siden noteringen på Oslo Børs, sier Hans-Petter Mellerud.