Svensk Global Fortune 500-selskap velger Zalaris som partner for HR- og lønnstjenester i Norden

Avtalen omfatter HR-tjenester og prosesser relatert til lønnskjøring for 20 000 ansatte.

Zalaris ASA kan i dag offentliggjøre at selskapet har inngått en femårs avtale med et selskap på Global Fortune 500-listen om å levere tjenester relatert til HR og lønn for om lag 20 000 ansatte i Norden. Selskapet har hovedkontor i Sverige.

I henhold til avtalen skal Zalaris levere et felles opplegg for lønn- og HR-tjenester på tvers av landegrensene. Zalaris vil benytte sin egen SAP HCM skybaserte plattform.

Den nye avtalen omfatter HR-transaksjoner og lønnsrelaterte prosesser for kundens ansatte i Sverige, Finland, Norge og Danmark. Løsningen skal være ferdig implementert innen første kvartal 2016.

– Vi er svært glade for at enda et av verdens fremste selskaper har valgt Zalaris, sier Hans-Petter Mellerud som er administrerende direktør i Zalaris.

– Denne avtalen er nok et eksempel på at markedsledere i forskjellige bransjer anerkjenner våre tjenester og at outsourcing kan gi betydelige besparelser og effektivisere driften. Zalaris vil med dette sørge for at mer enn 170 000 ansatte i flere av Nordens ledende selskaper har gode løsninger for HR-tjenester og lønn. Samtidig får bedriftene verdifull hjelp til å redusere kostnader og øke effektiviteten.

Utviklingen viser også at mange selskaper er opptatt av å tenke nytt, og at de er villige til å gjøre dyptgripende endringer. De er opptatt av å utnytte sine interne ressurser best mulig på tvers, samtidig som de satser på egen kjernevirksomhet og initiativer som kan sikre maksimal avkastning på sine investeringer.