Tidligere NSB-selskaper velger Zalaris

NSB omorganiserer og skiller ut enkelte selskaper som følge av den nye Jernbanereformen. Zalaris skal levere lønns- og HR- tjenester for om lag 1 250 ansatte i tre av de utskilte selskapene.

NSB omorganiserer og outsourcer lønn- og HR-tjenester til Zalaris for tre av de utskilte selskapene. Løsningene baseres på de eksisterende løsningene som Zalaris leverer til NSB i dag

- Jeg er meget fornøyd med at den første offentlige kunden outsourcer tjenester til oss. Dette er en god måte for offentlige selskaper å raskt få tilgang til de beste løsningene for å forvalte sine personalressurser til en forutsigbar og markedsorientert pris, sier Hans Petter Mellerud, gründer og daglig leder i Zalaris ASA.

Avtalen er en milepæl for Zalaris og selskapets første såkalte BPO-leveranse (Business Process Outsourcing) for en offentlig kunde. Tjenestene består av lønn, tidsregistrering, reiseregning og utgiftsrefusjon, sykerefusjon og rapportering. Som en del av den nye avtalen så overtar Zalaris tre medarbeidere fra NSB som vil bli lokalisert i Oslo.

- Vi gleder oss til denne reisen sammen med de nye selskapene. Den nye avtalen vil også bidra til at vi kan fortsette den positive utviklingen ved vårt servicesenter i Lødingen i Vesterålen, hvor Zalaris siden 2001 har blitt en viktig tilbyder av IT-baserte distriktsarbeidsplasser, sier Mellerud.

Enkelte av selskapene vi ha utvidede HR-tjenester levert som eksempelvis personalarkiv og sykefraværsoppfølging for ledere. Alle de nye selskapene vi ha tilgang til Zalaris mobilapplikasjon for alle basistjenester.