Zalaris med nok et rekordkvartal

Zalaris leverer sitt beste førstekvartal noensinne, med en inntektsvekst på 27 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor.

Zalaris, en ledende leverandør av tjenester innen HR og lønnskjøring, leverer nok en gang et rekordkvartal sammenlignet med samme periode tidligere år. I årets første kvartal vokser alle virksomhetsområder, noe som gir en vekst i totale inntekter på 27 prosent sammenlignet med første kvartal i 2014 til 94 millioner kroner.

– Jeg er veldig stolt over at mine hardtarbeidende kolleger leverer verdier for våre kunder og våre aksjonærer. Markedsledende selskaper i forskjellige bransjer anerkjenner våre tjenester og ser at outsourcing kan gi betydelige besparelser og effektivisere driften. Med vår solide posisjon innen HR og lønnskjøring gjør at vi er optimistiske med tanke på fremtiden, sier Hans-Petter Mellerud, administrerende direktør og gründer i Zalaris.

Zalaris sørger for at mer enn 170 000 ansatte i flere av Nordens ledende selskaper har gode løsninger for HR-tjenester og lønn. I januar signerte Zalaris en stor avtale med en svensk Fortune 500-selskap med om lag 20.000 ansatte i Norden. Som et resultat av avtalen ble 13 ansatte overført til Zalaris i begynnelsen av mars med inntektseffekt fra samme måned. Dette var én måned tidligere enn opprinnelig antatt.

– Vi opplever stadig økende interesse for våre tjenester i landene der vi driver, særlig innen skybaserte løsninger. Eksempelvis ser vi interesse for en ny mobilapp som støtter papirløs behandling av reiseregninger, sier Mellerud.

Zalaris rapporterer også at styrkingen av driften i India er i rute. Som tidligere annonsert etablerer Zalaris en egen India-basert driftsorganisasjon. Som et resultat av dette vil det nåværende service-teamet overføres fra en partner og til det nye Zalaris-kontoret til sommeren.