Sig farvel til upræcise koncentrationer

Manuel behandling af prøver ved hjælp af kolber kan introducere fejl i laboratorieprocesser, der fører til resultater uden for specifikationerne. En ny artikel fra METTLER TOLEDO gennemgår 10 grunde til at sige farvel til manuelle arbejdsgange, der er tilbøjelige til at give fejl, og skabe større nøjagtighed og effektivitet ved rutinebearbejdning af prøver.

Fremstil kun det, du har brug for

Listen med fordele er overbevisende. Den omfatter at kunne fremstille nøjagtigt den mængde opløsning, der er brug for, i stedet for at være begrænset af enkeltvise kolbevolumener. Dette hjælper med at spare på ofte dyre materialer og reducerer bortskaffelsesomkostninger. Derudover giver muligheden for at tilsætte væske på grundlag af et doseret fast legemes objektive vægt nøjagtige koncentrationer hver gang. Laboranter bruger mindre tid og energi på at øse faste legemer for at overholde tolerancer, hvilket forbedrer processens ergonomi.

Automatiseret dosering eliminerer subjektivitet og foranderlighed.

Du kan nemt konvertere din vægt

“10 grunde” beskriver også, hvor nemt det er at konvertere forskellige vægtmodeller til at kunne arbejde med gravimetrisk bearbejdning af prøver. De forbedringer inden for dataindsamling, etikettering og sporbarhed, som denne metode giver, gør det til et virkeligt gennemførligt, omkostningseffektivt alternativ til subjektiv aflæsning af kolber.

En accepteret metode

Heldigvis er denne innovative metode bredt accepteret og er blevet beskrevet i United States Pharmacopeia Chapter < 1251 >. Du kan læse mere om gravimetrisk bearbejdning af prøver og dens fordele ved at downloade artiklen her.

Fejl i volumetrisk bearbejdning af prøver kan føre til resultater uden for specifikationerne.

For spørgsmål , kontakt venligst:

Carl-Henrik Edfors
carl-henrik.edfors@mt.com

METTLER TOLEDO er en førende global producent af præcisionsinstrumenter. Selskabet er verdens største producent og sælger af vejeinstrumenter til brug i laboratorier, industrien og i fødevarebutikker. Selskabet er også blandt de tre bedste aktører på flere tilhørende markeder for analyseinstrumenter og er en førende leverandør af automatiserede kemiske systemer, der anvendes i forbindelse med opdagelse og udvikling af lægemidler og kemiske sammensætninger. Desuden er selskabet verdens største producent og sælger af systemer til metaldetektion, der anvendes inden for produktion og emballering. Yderligere oplysninger om METTLER TOLEDO findes på www.mt.com

Om os

METTLER TOLEDO producerer og sælger vægte og vejesystemer, samt analyse- og processinstrumenter til fremstillingsvirksomheder og laboratorier. Koncernen er repræsenteret i 100 lande og har fabrikker 15 steder rundt om i verden, herunder Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Koncernen, der har hovedsæde i Schweiz, er noteret på New York Stock Exchange. Samlet set har koncernen ca. 14.200 ansatte og en omsætning i 2016 på ca. 2,508 mia. USD. Mettler Toledo Nordic er en salgs- og serviceorganisation med hovedsæde i Stockholm og kontorer i Oslo og København. I Finland og Balitkum er Mettler Toledo repræsenteret af forhandlere. I Skandinavien har vi ca. 165 medarbejdere med en årlig omsætning på ca. 400 mill. kroner.