LVI-Insinööritoimisto Lindroos Oy liittyy Granlund-konserniin

Tavoitteena johtava asema alueen talotekniikkasuunnittelussa.

Osapuolten yhteisenä tavoitteena on johtava asema Jyväskylän ja lähialueiden talotekniikkasuunnittelussa ja -konsultoinnissa. LVI-Insinööritoimisto Lindroos Oy:n palvelutuotealueet pysyvät yrityskaupassa ennallaan. Tulevaisuudessa halutaan kehittää ja laajentaa yrityksen talotekniikkaosaamista sekä energia- ja ylläpidonkonsultoinnin osaamista Keski-Suomen alueella.

”Granlund on alan johtava asiantuntijakonserni ja tarjoaa meille mahdollisuuden laajentaa osaamistamme entisestään. Meille asiakkaan huomioiminen ja joustava palvelu on aina ollut toiminnan keskiössä ja Granlundin kanssa saamme tähän entistä paremmat edellytykset”, kertoo toimitusjohtaja Jari Manninen LVI-Insinööritoimisto Lindroos Oy:stä.

Granlund näkee Jyväskylässä vahvuuksiksi paikallisen, ketterän palvelun yhdistettynä laaja-alaiseen erikoisosaamiseen ja kehitysresursseihin.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme näin rautaisen tiimin mukaan konserniin. LVI-Insinööritoimisto Lindroosin osaaminen, hyvä maine ja pitkä paikallinen kokemus tuovat meille toivomaamme osaamista alueelle”, Granlund Oy:n toimitusjohtaja Pekka Metsi toteaa.

Pekka Metsi
Toimitusjohtaja, Granlund Oy
p. 040 529 6509, etunimi.sukunimi@granlund.fi

Jari Manninen
Toimitusjohtaja, LVI-Insinööritoimisto Lindroos Oy
p. 040 523 6645, jari.manninen@lvilindroos.fi

Granlund on talotekniikkasuunnittelun, kiinteistö-, energia- ja ympäristöasioiden konsultoinnin sekä ohjelmistojen asiantuntijakonserni. Yhtiö on Suomessa talotekniikan johtava toimija, joka panostaa voimakkaasti innovaatioihin ja kehitykseen. Toiminnan keskiössä on rakennusten energiatehokkuuden edistäminen. Granlundilla työskentelee lähes 700 asiantuntijaa 19 kotimaan toimipisteessä sekä Shanghaissa ja Dubaissa. Ohjelmistoissa yrityksen keihäänkärkinä ovat ylläpidon hallintajärjestelmä Granlund Manager sekä suunnitteluohjelmisto Granlund Designer. Granlund-konserniin kuuluu myös tytäryhtiö Granlund Consulting, joka on kokonaisvaltaisia kiinteistökonsultoinnin palveluita tarjoava yritys. Yli 60 henkeä työllistävä yritys perustettiin kesällä 2015 ja sen palveluihin kuuluu kiinteistöomaisuuden hallinta, kustannusohjaus, kiinteistöjohtaminen, energia- ja ympäristökonsultointi sekä neuvonantopalvelut.

Granlund Oy on hankkinut osake-enemmistön LVI-insinööritoimisto Lindroos Oy:stä. Sopimus kaupasta allekirjoitettiin 30.10.2015. Osapuolten yhteisenä tavoitteena on johtava asema Jyväskylän ja lähialueiden talotekniikkasuunnittelussa ja -konsultoinnissa.

Olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme näin rautaisen tiimin mukaan konserniin. LVI-Insinööritoimisto Lindroosin osaaminen, hyvä maine ja pitkä paikallinen kokemus tuovat meille toivomaamme osaamista alueelle.
Pekka Metsi