Risto Havosta Granlund Saimaa Oy:n uusi toimitusjohtaja

Etelä-Karjalan johtavan talotekniikkasuunnittelijan, Granlund Saimaa Oy:n, toimitusjohtajaksi on nimitetty Risto Havo. NCC:ltä siirtyvä Havo aloittaa työt syyskuussa 2015 ja ottaa toimitusjohtajan vastuun 1.1.2016.

- Riston laaja-alainen osaaminen ja kokemus tuovat meille taas uusia mahdollisuuksia. Unto on tehnyt hienoa työtä yhdessä Lappeenrannan ja Imatran porukan kanssa, vuoden 2013 konserniin liittymisestä lähtien. Tiukassa markkinatilanteessakin yhtiö on pystynyt kasvattamaan ja kehittämään toimintaansa, hyvänä esimerkkinä uusi Kouvolan toimisto. Riston on hyvä jatkaa tähän mennessä rakennetulta pohjalta, kiittää Granlund Oy:n toimitusjohtaja Pekka Metsi.

Risto Havo siirtyy Granlundille NCC:n aluejohtajan tehtävästä. Tätä ennen hän on toiminut mm. Etelä-Karjalan Osuuskaupan Eekoon kiinteistöpäällikkönä. Hänellä on monipuolinen tausta niin erilaisissa projekteissa kuin kiinteistöjen ylläpidossa.

- Aloitan työt innostuneesti ja uskon, että kokemukseni tukee hyvin Granlundin vahvuuksia. Yrityksen hyvä maine ja monet Granlundin asiantuntijat ovat minulle jo etukäteen tuttuja, Havo pohtii.

Havo nostaa Granlund Saimaan ydinosaamisen kärkeen energiatehokkuuden, sisäympäristön laadun, talotekniikan ja teollisuussähköistyksen sekä teollisuuslogiikkaohjausten toimivuuden.

- Näen tulevaisuudessa suuria mahdollisuuksia varsinkin, kun Granlundilla on vahva tahto kehittää toimintaa ja toimialoja.

Nykyinen toimitusjohtaja Unto Karjalainen jatkaa yrityksen hallituksen määrittelemissä erityistehtävissä.

- Olen erittäin tyytyväinen, että saimme Riston työni jatkajaksi ja tuomaan uutta näkemystä yhtiöön. On ollut ilo työskennellä loistavien asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden ja omien asiantuntijoidemme kanssa kaikki nämä vuodet. Strategisempi rooli ja uuden johdon tukeminen jatkuu tästä eteenpäin, Unto Karjalainen toteaa.

Toimitusjohtaja Unto Karjalainen
Granlund Saimaa Oy