Lidlin myymäläverkosto laajenee taas – huomenna avataan kolmas myymälä Vaasaan

Lidlin 151. myymälä Suomessa avautuu Vaasan Kivihaassa torstaina 26.5. klo 8. Myymälän sisätiloihin on tuotu osia uudesta, huhtikuussa julkistetusta Lidl-ilmeestä. Asiakkaita myymälä ilahduttaa muun muassa modernin harmailla värisävyillä, leveillä käytävillä sekä suomalaisten asiakkaiden toiveiden mukaisella tuotesijoittelulla.

Kivihaan Lidl avautuu Gneissihovin naapuriin valmistuneeseen rakennukseen, jonka yhteydessä toimivat myös Vaasan ensimmäinen Burger King -ravintola sekä Shell-liikenneasema. Vaasassa Lidlin asiakasvirrat ovat kasvaneet tasaisesti ja kolmatta myymälää on odotettu ja toivottu.

– Kolmannen myymälän ansiosta pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin. Kivihaan uusi myymälä lunastaa monen vaasalaisen toiveen Lidlin helposta saavutettavuudesta, kertoo aluepäällikkö Minna-Riikka Mäki.

Uuden Lidl-ilmeen mukaiset sisätilat

Kivihaan Lidlissä vanha kelta-sininen väritys on vaihtunut uuden Lidl-ilmeen mukaiseen moderniin harmaaseen ja tuotteet on järjestetty suomalaisten asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Uuden tuotejärjestyksen taustalla ovat Lidlin teettämät asiakaskyselyt ja asiakkaiden liikkumista mittaavat lämpökarttatutkimukset. Uuden Lidl-ilmeen mukaisia ovat myös sisustuksen lukuisat visuaaliset elementit, kuten tuotteiden sijaintia havainnollistavat tuoteryhmäteemaiset tekstit ja logot.

Yleisilmeeltään Kivihaan Lidl on valoisa ja asiakasystävällinen. Selkeän pohjaratkaisun ja leveiden käytävien ansiosta myymälässä asiointi on helppoa ja vaivatonta. Tekniikaltaan Kivihaan-myymälä vastaa 2010-luvun ympäristövaatimuksiin. Valaistus on toteutettu kokonaisuudessaan LED-lampuin, ja erittäin energiatehokkaiden kylmälaitteiden tuottama lämpö kerätään hyötykäyttöön.

Kivihaan-myymälän myyntipinta-ala on noin 1200 m². Myymälä työllistää noin 20 henkilöä, ja myymäläpäällikkönä toimii Jaana Sarvela. Kivihaan Lidl on avoinna arkisin ja lauantaisin klo 8–21 sekä sunnuntaisin klo 11–19.

Lidl etsii uusia kauppapaikkoja ja satsaa myymäläverkostonsa uudistamiseen

Lidl etsii jatkuvasti uusia kauppapaikkoja ja investoi uusien myymälöiden lisäksi myös olemassa olevan myymäläverkoston päivittämiseen.

– Pyrimme vuoteen 2020 mennessä avaamaan vähintään kymmenen myymälää vuosittain. Pääpainomme on pääkaupunkiseudulla ja kasvukeskuksissa, kertoo Lidl Suomen toimitusjohtaja Lauri Sipponen.

Lidlin uudismyymälät rakennetaan ja vanhat myymälät päivitetään uuden Lidl-ilmeen mukaisiksi tulevien vuosien aikana.

– Myymäläverkostomme remontoidaan ja modernisoidaan vähintään sisätilojen osalta vastaamaan uutta myymäläilmettä. Tämä investointi tehdään alueellisesti vaiheittain seuraavien parin vuoden aikana. Myymälämme ovat hyvillä liikepaikoilla. Siksi vanhankin myymäläverkoston modernisointiin tullaan investoimaan kymmeniä miljoonia euroja vuosittain, Sipponen linjaa.

Vaasassa avajaisviikolla kahvitus, tuotemaistatuksia ja ohjelmaa lapsille

Vaasan Kivihaan myymälässä on avajaistorstaina 26.5. tarjolla tuotemaistatuksia sekä kahvitus koko päivän, klo 8–21. Avajaisviikolla vietetään myös lastenlauantaita 28.5. klo 9–16, jolloin myymälässä vierailee Lidlin oma maskotti Lido Lohikäärme. Lisäksi ohjelmassa on kasvomaalausta ja Mestari myymäläetsivä -aarteenetsintä, johon osallistumisesta saa palkinnoksi karkkia, pinssin ja ilmapallon.

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.