IFS er utnevnt som leder i Gartners Magic Quadrant for Field Service i 2016

IFS har siden 2014 blitt kåret til leder av Gartner innen området feltserviceløsninger

IFS kunngjør at selskapet nok en gang er plassert som en leder i Gartner Magic Quadrant for Field Service Management*.

-Vi er stolte av å nok en gang få denne anerkjennelsen. Vår posisjon fortsetter å vokse innen Field Service gjennom tett samarbeid med kunder og partnere over hele verden. Field Service er en leder innenfor ny teknologi som gir bedre brukeropplevelse og vi er opptatt av å hjelpe våre kunder med å dra nytte av nye plattformer, løsninger og leveringsmodeller. Vi vet at serviceselskapene er under kontinuerlig press for å overgå markedets forventninger og samtidig tilby unike tjenester på en lønnsom måte. Vårt mål er å hjelpe servicebedrifter med å takle disse utfordringene i dag og i fremtiden. Vi vil fortsette å utvikle vår posisjon innen Field Service og rapporter som denne bekrefter arbeidet som utføres i alle våre regioner, sier Alastair Sorbie, CEO i IFS.

IFS har gjennomført en rekke tiltak for å maksimere verdien av sine Field Service løsninger. Blant annet:

• Et sterkt fokus på forretningsprosesser - fra spesifikk funksjonalitet og arbeidsflyt til implementeringsmaler og opplæringsdokumentasjon.
  • Målrettet fokus på brukerkonfigurasjon - fra strategisk til operativt nivå, inkludert mobile løsninger som hjelper bedrifter med å tilpasse systemet til spesifikke behov.
  • Sterk fokus på kundesamarbeid, blant annet aktiviteter som brukerfora og opplæring.
  • Investeringer i nye teknologier som driver produktivitet, effektivitet og forretningsverdi - både i form av systemstøtte og for den mobile arbeidsstyrken i sin helhet.

Les mer om Field Service markedet og IFS’ løsning i den fullstendige Gartnerrapporten: www.ifsworld.com/corp/news-and-events/industry-analyst-research/.

Mer informasjon om IFS Field Service Management finner du her: www.ifsworld.com/no/losninger/enterprise-service-management/field-service-management/.

*Gartner “Magic Quadrant for Field Service Management,” Jim Robinson, William McNeill, Jason Wong, Michael Maoz, 3. november 2016.

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og har i dag cirka 2800 ansatte. IFS støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon se IFSworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/