IFS utnevnt til “Challenger” i Gartners Magic Quadrant for Energy and Utilities Enterprise Asset Management 2015

IFS avanserer fra å være plassert i “Niche Player“-kvadranten til å være eneste aktør i “Challenger“-kvadranten

IFS er utnevnt som den eneste “Challenger“ i Gartner Magic Quadrant for Energy and Utilities Enterprise Asset Management*. Selskapets betydelig vekst innen energibransjen, som omfatter energiproduksjon og olje & gass antas å være grunnlag for IFS sin forsterkede posisjon.

- Vi er glade for å bli anerkjent som den eneste utfordreren i Gartners Magic Quadrant for Energy and Utilities Enterprise Asset Management. Vi har de siste årene sett en sterk vekst i denne sektoren, som omfatter olje- og gassegmentet, og vi tror at vår posisjon som en utfordrer er bevis på vår suksess. IFS har over 30 års erfaring med å levere omfattende vedlikeholdsløsninger til energisektoren, og vi jobber med noen av verdens ledende olje- og gasselskaper. Dette tror vi er helt unikt i ERP-markedet. Vi tror også at Gartners anerkjennelse belyser vår effektive leveransekapasitet samt vårt initiativ til å utvide vårt økosystem av partnere, sier Colin Beaney, industri direktør for energibransjen i IFS.

IFS har helt fra selskapet ble grunnlagt, utviklet og levert bransjespesifikke løsninger for energisektoren. Selskapet tilbyr løsninger for vedlikehold, prosjektledelse og livssyklus administrasjon av anlegg. IFS har et nært samarbeid med ledende energiprodusenter, distribusjonsselskaper, EPCI-entreprenører, boreentreprenører, system/utstyr leverandører og eiere av mobile innretninger for å levere løsninger som lever opp til disse sektorenes strenge krav.

IFS Applications ™ brukes av ledende energiselskaper som Three Gorges, National Hydroelectric Power Corporation, Brookfield Renewable Power, Hafslund, GECOL, Horizon Utilities, Torresol, Vantaan Energia og kjernekraftverk i Sverige, Sør-Afrika, Finland, Argentina og Kina. Blant IFS kunder innen olje- og gassbransjen er: Technip, Seadrill, Maersk Drilling, Maersk Supply Service, Rowan Companies, Odfjell Drilling, Agility Group, Babcock Marine, Heerema Fabrication Group, Archer, Apply Sørco, MIR VALVE, Hertel Group, Rosenberg WorleyParsons, BW Offshore, Semco Maritime, Reinertsen, VARD, PGS, Wellstream, Hamworthy, ShawCore, Icon Engineering, Songa Offshore, Mermaid Marine, Trans-Northern Pipelines Inc., Yinson Berhad og Wood Group Mustang.

En gratis kopi av Gartners Magic Quadrant er tilgjengelig på IFS webside.

*Gartner “Magic Quadrant for Energy & Utilities Enterprise Asset Management” Leif Eriksen et al, september 2015.

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Tom Smith, Marketing Director, IFS Scandinavia. Telefon: 47 404 85 956, tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjelper mer enn 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk.

For mer informasjon se www.IFSWORLD.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/