IFS udnævnt til ”Challenger” i Gartners Magic Quadrant for Energy and Utilities Enterprise Asset Management 2015

IFS avancerer fra at være placeret i ”Niche Players”-kvadranten til at være den eneste leverandør i ”Challenger”-kvadranten

IFS er udnævnt som den eneste ”challenger” i Gartners Magic Quadrant for Energy and Utilities Enterprise Asset Management*. Virksomhedens signifikante vækst inden for energibranchen, som omfatter energiproduktion samt olie & gas, forventes at ligge til grund for IFS’ position.

– Vi er glade for at blive anerkendt som den eneste ”challenger” i Gartners Magic Quadrant for Energy and Utilities Enterprise Asset Management. I løbet af de sidste år har vi oplevet en stor vækst inden for denne sektor, som omfatter olie & gasindustrien, og vi er overbeviste om at vores position som ”challenger” er et udtryk for vores fremgang. IFS har mere end 30 års erfaring med at levere enterprise asset management-løsninger til energibranchen, og vi samarbejder med nogle af verdens førende olie- og gasvirksomheder. Dette mener vi er helt unikt på forretningssystemmarkedet. Vi mener desuden, at Gartners anerkendelse dokumenterer vores effektive leverancekapacitet samt vores initiativ med at udvide vores økosystem af partnere, siger Colin Beaney, industridirektør for energibranchen i IFS.

IFS har helt fra det blev grundlagt udviklet og leveret branchespecifikke løsninger til energibranchen. Virksomheden tilbyder løsninger til enterprise asset management, capital project management og asset lifecycle management. IFS arbejder tæt sammen med førende aktører inden for energiproduktion, -transmission og -distribution, EPCI-virksomheder, borevirksomheder, system-/udstyrsleverandører samt ejere af mobile anlæg for at kunne levere løsninger, som lever op til disse sektorers strenge krav.

IFS Applications™ anvendes af forende energivirksomheder som Three Gorges, National Hydroelectric Power Corporation, Brookfield Renewable Power, Hafslund, GECOL, Horizon Utilities, Torresol, Vantaan Energia samt atomkraftværker i Sverige, Sydafrika, Finland, Argentina og Kina. Blandt IFS’ kunder indenfor olie- og gasindustrien findes Technip, Seadrill, Maersk Drilling, Maersk Supply Service, Rowan Companies, Odfjell Drilling, Agility Group, Babcock Marine, Heerema Fabrication Group, Archer, Apply Sørco, MIR VALVE, Hertel Group, Rosenberg WorleyParsons, BW Offshore, Semco Maritime, Reinertsen, VARD, PGS, Wellstream, Hamworthy, ShawCore, Icon Engineering, Songa Offshore, Mermaid Marine, Trans-Northern Pipelines Inc., Yinson Berhad og Wood Group Mustang.

Rapporten kan gratis downloades på IFS’ hjemmeside.

* Gartner “Magic Quadrant for Energy & Utilities Enterprise Asset Management” Leif Eriksen et al, Sep 2015.

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Lyndsey Rojas, Analyst Relations. Telefon: 1 888 437 4968, press@ifsworld.com

Anders Lundin, Corporate Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ er en førende, global forretningssystemleverandør, som hjælper virksomheder med at blive mere fleksible. Med omfattende kompetence inden for udvalgte brancher tilbyder IFS et fleksibelt og fuldt integreret forretningssystem (ERP), som omfatter løsninger til vedligehold (EAM) og service. IFS blev grundlagt i 1983 og er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjælper mere end 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernetværk.
For mere information se www.ifsworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/