WiMP ute i Windows Store

Report this content

Musiktjänsten WiMP har släppt sin nya app i Windows Store. Den nya appen stöder Windows 8 och 8.1.

Med den nya releasen kan WiMP användas med Microsoft Surface RT, Microsoft Surface Pro, Microsoft Surface 2 och Microsoft Surface Pro 2 samt andra läsplattor med Windows eller vanliga datorer med Windows 8 eller 8.1.

"Surface är snyggt designad och vi tycker väldigt mycket om den användarupplevelse som Microsoft introducerade med Windows Phone. Med snap-on tangentbordet har du allt du behöver när du är på farten och Microsofts UX-plattform får verkligen fram det bästa i WiMP med musiken i centrum och användarvänlighet genom touch," säger Pål Berg, chef för klientutveckling i WiMP.

Huvudsyften med appen är att få fram det redaktionella innehållet i WiMP med allt ifrån dagliga nyheter, rekommendationer, spellistor och album. Appen har också delningsfunktionalitet, lättanvändbart sök och så klart den kompletta katalogen med över 20 miljoner låtar.

"Vi tycker det är väldigt spännande att se hur vårt redaktionella innehåll bjuds fram i Windows-apparna med en läcker presentation som vi tror användarna kommer uppskatta väldigt mycket. Nu kör vi till exempel ett high fidelity-tema med bra ljud i centrum där vi uppmanar våra användare att lyssna genom ett helt album från början till slut i WiMP," säger Sveinung Rindal, global redaktionschef i WiMP.

För mer informasjon kontakta Kristin Castillo Eldnes, PR - og kommunikationschef, kristin.eldnes@wimpmusic.com, +47 908 07 389.

Om WiMP
WiMP är en musiktjänst som inspirerar användare att hitta ny musik och gamla favoriter. Genom den svenska redaktionen får du dagliga tips, rekommendationer och spellistor för alla situationer. Tjänsten finns tillgänglig för din mobil, surfplatta, dator och digitala stereoanläggning. Läs mer om tjänsten på www.wimpmusic.se

Taggar: