WiMP ute i Windows Store

Musikktjenesten WiMP har lansert sin nye app i Windows Store. Den nye appen støtter Windows 8 eller 8.1.

Med den nye releasen kan WiMP brukes på Microsoft Surface RT, Microsoft Surface Pro, Microsoft Surface 2 og Microsoft Surface Pro 2 samt andre nettbrett med Windows eller vanlige PCer med Windows 8 eller 8.1.

“Surface er pent designet og vi er veldig glad i brukeropplevelsen Microsoft introduserte med deres Windows Phone. Med snap-on tastaturet har du alt du trenger når du er på farten og Microsofts UX-platform får virkelig fram det beste i WiMP med fokus på musikken og brukervennligheten via touch” sier Pål Berg, sjef for klientutvikling i WiMP.

Hovedformålet med appen er å vise fram det redaksjonelle innholdet i WiMP, alt fra daglige nyheter, anbefalinger, spillelister og album. Appen har også delingsfunksjonalitet, lettbrukt søk og så klart den komplette katalogen med over 20 millioner låter.

"Vi synes det er veldig spennende å se hvordan vårt redaksjonelle innhold vises fram i Windows-appene, med en lekker presentasjon som vi tror brukerne vil sette veldig stor pris på. For eksempel kjører vi nå high fidelity-tema der vi feirer god lyd og oppfordrer våre brukere til å høre på gode album fra A-Å i WiMP," sier Sveinung Rindal, global redaksjonssjef i WiMP.

For mer informasjon, vennligst kontakt Kristin Castillo Eldnes, PR- og kommunikasjonssjef, kristin.eldnes@wimpmusic.com, +47 908 07 389.