Kungsleden utvecklar kommersiell byggrätt i Umeå

Kungsleden utvecklar en kommersiell byggrätt i Umeå och har tecknat ett nytt avtal med trampolinparken Jump.

Kungsleden investerar i nya lokaler och uppför på fastigheten Laven 6 en drygt 3 000 kvm stor byggnad åt trampolinparksföretaget Jump . Fastigheten ligger på Illervägen 3 i Ersboda, Stora Birk Handelsområde, bredvid Ö&B. Bygget påbörjas i augusti och beräknas vara klart våren 2018. Totalentreprenör är Fastec.

”Vi är glada över att kunna bidra till att Umeåborna får en ny nöjesplats genom att kunna erbjuda nya lokaler åt Jump. Vi önskar dem all lycka till och hälsar dem varmt välkomna som hyresgäster hos oss”, säger Frida Stannow Lind, fastighetsutvecklingschef på Kungsleden.

Frida Stannow Lind, fastighetsutvecklingschef Kungsleden | 08-503 052 30 | frida.stannow.lind@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 4/7 2017 kl. 07:00.

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare som tillhandahåller attraktiva och funktionella lokaler som berikar människors arbetsdag. Vi skapar värde genom att äga, förvalta och utveckla kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner. En stor del av våra fastigheter ligger samlade i attraktivt belägna kluster där vi även är med och påverkar hela områdets utveckling. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna. Kungsleden är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Citat

Frida Stannow Lind, fastighetsutvecklingschef på Kungsleden