Semcon Tyskland öppnar kontor i Sindelfingen

Semcon Tyskland har öppnat ett kontor i Sindelfingen och därmed förstärkt sin närvaro nära kunden Daimler personvagnar.

Ett utökat team med erfarenhet av Daimler-projekt och en ny Key Account Manager för Daimler flyttar nu in i lokalerna på Fronäckerstraße i Sindelfingen. Därmed får kunden tillgång till kompetent stöd vid utvecklingsprojekt avseende bland annat simulering, konstruktion och utveckling av kompetta fordon i sin omedelbara närhet. Det nya kontoret hör organisatoriskt till Semcons kontor i Stuttgart-Untertürkheim, där företaget redan har 80 anställda som huvudsakligen arbetar med utveckling av Daimlers kommersiella fordon.

”I och med att vi öppnar det nya kontoret kommer vi en bra bit närmare vår strategiska målsättning, nämligen att stärka vår kund Daimler och vi är glada för Daimlers positiva reaktion på vår utvidgning”, säger Henry Kohlstruck, landschef för Semcon Tyskland.

Semcon Tyskland söker nya medarbetare för olika funktioner och kompetensområden för alla sina kontor (även i München, Ingolstadt, Bad Friedrichshall, Rüsselsheim, Köln och Wolfsburg).

Anders Atterling, IR manager, Semcon AB, +46 (0)704 472 819

Semcon är ett globalt teknikföretag inom produktutveckling och teknikinformation. Vi har cirka 2 600 medarbetare med djup erfarenhet från många olika branscher. Vi utvecklar produkter, anläggningar och informationslösningar utmed hela produktutvecklingskedjan och erbjuder även en mängd tjänster inom bland annat kvalitet, utbildning och metodikutveckling. Semcon ökar kundernas försäljning och konkurrenskraft genom innovativa lösningar och genuin ingenjörskonst. Koncernen har en omsättning på 2,3 miljarder kronor och verksamhet på fler än 40 orter i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Brasilien, Ungern, Indien, Kina, Spanien och Ryssland. Semconaktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm under symbolen SEMC.