Slitstarka Hardox – nu också som kläder

store.hardox.com öppnar den 2 april 2014

Stål är för många en basvara som inte väcker några speciella känslor.

Hardox slitstål från SSAB är annorlunda. Det är något så ovanligt som ett känt och etablerat varumärke inom stålbranschen.

De som använder Hardox är trogna sitt val och byter inte gärna till något annat. De vet att Hardox spar material och energi tack vare sin unika kombination av hårdhet och seghet.

”På SSAB har vi länge fått förfrågningar om kringprodukter till Hardox – till exempel T-shirts, jackor och kepsar. Därför är vi glada att nu öppna en webbshop med en mängd Hardox-inspirerade produkter som matchar stålets kvalitet. I den nya webbshopen finns ett urval av kläder för arbete och fritid och andra praktiska produkter som väskor, mobilskal och termosar.

Webbshopen är givetvis öppen för alla. Man behöver inte vara en stålexpert för att gilla snygga och slitstarka kläder till ett bra pris, säger Jenny Kantelius på SSAB.

Hardox webbshop finns på store.hardox.com

Högupplösta bilder från Hardox webbshop finns här

För övriga bilder, vänligen besök SSAB:s bildbank

Jenny Kantelius, SSAB Visual Identity & Design.
Mejl jenny.kantelius@ssab.com, telefon 0702 75 35 83.

SSAB är en världsledande leverantör av höghållfasta stål. SSAB erbjuder produkter, utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har produktionsanläggningar i Sverige och USA och anställda i över 45 länder. SSAB är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange, Stockholm. www.ssab.com

Om oss

SSAB är ett stålföretag med bas i Norden och USA. SSAB erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. SSAB har produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm och har en sekundär notering på Nasdaq OMX i Helsingfors. www.ssab.com