Ny styrelse vald på Swedtrains årsmöte!

Vid Swedtrains årsmöte den 17 maj summerades sedvanligt fjolåret och framtiden planerades. Björn Asplund valdes om till ordförande och kommande års styrelsemedlemmar med 2 nya ledamöter valdes, allt i enlighet med valberedningens förslag.

• Jag är mycket glad att bli omvald som Swedtrains ordförande. Swedtrain har haft ett bra år där vi har varit mycket aktiva och delaktiga i diskussionen om nödvändiga satsningar på järnvägsinfrastruktur. Jag ser fram emot att fortsätta arbeta för ännu bättre branschsamverkan och för gemensamma initiativ som ska stärka den svenska järnvägen, säger Björn Asplund.

Swedtrains nya styrelse är:

Björn Asplund, Alstom, ordförande
Staffan Håkanson, vice ordförande
Peter Jensen, Jernhusen
Stefan Östlund, KTH
Per Gelang, SweMaint
Johannes Kandell, Euromaint Rail
Mikael Åhlén, SNC-Lavalin Rail & Transit
Fredrik Nordström, Bombardier Transportation
Michael Stjärnekull, SWECO

SWEDTRAIN
c/o Teknikföretagens Branschgrupper AB
pia.lagerlof@tebab.com

SWEDTRAIN är branschföreningen för järnvägsindustrin i Sverige. Våra medlemsföretags verksamhet i Sverige omsätter tillsammans över 15 miljarder och finns över hela landet. Vi är verksamma inom tillverkning, underhåll och tjänster av allt ovan räls – från spårfordon, drivenheter, bromssystem och koppel till IT-lösningar, signalsystem och verkstadslokaler.