1.500 m[2] pavillonbygninger danner rammen om nyt COVID-19 testcenter

I kampen mod corona opfører Statens Serum Institut ”TestCenter Danmark Vest” i Skejby. Det har sendt bud efter pavillonleverandøren Adapteo, der på rekordtid har leveret i alt 50 sammenbyggede moduler, hvori der etableres laboratorier, testlokaler og kontorer.

Det bliver koldere i vejret, alt imens behovet for at udføre COVID-19-tests i Danmark er intakt. Det er derfor tid til at forbedre de nuværende testfaciliteter i Aarhus fra telte til bygninger – en opgave, som pavillonleverandøren Adapteo skal bistå med.

- Hos Adapteo gør vi alt, hvad der står i vores magt, for at bidrage til den ekstraordinære coronasituation. Derfor er det også en enormt vigtig opgave for os at levere vores pavillonløsninger akut til et presset sygehusvæsen – både som virksomhed og som mennesker, der arbejder i Adapteo, fortæller Mads Blom, adm. direktør i Adapteo Danmark.

De seneste dage er Adapteos fleksible pavillonbygninger således blevet leveret til Danmarks vestlige testcenter, ”TestCenter Danmark Vest”, der ligger i Skejby. Og der er blevet arbejdet i rekordtempo for at få Statens Serum Instituts nye testbygninger klar til brug. Sussie Wagner, der er Adapteos projektkonsulent på opgaven, forklarer:

- På blot tre dage har vi leveret og monteret pavillonbygningerne i form af 50 sammenbyggede moduler i to etager, der strækker sig over 1.500 m2. Under normale omstændigheder er det en nærmest umulig opgave, men vi vidste, at vi ville kunne løse den. Og det gjorde vi takket være et dedikeret team, der arbejdede i et rekordhøjt tempo for at få bygningerne opført indenfor den korte tidsramme. Nu mangler den sidste finish, og det er planen, at testcentret skal være i drift indenfor få uger.

Mads Blom

Managing Director
mads.blom@adapteo.com

Adapteo Danmark har 25 medarbejdere fordelt på 2 salgskontorer og lagerlokationer. Adapteo Danmark er en del af Adapteo Group. Adapteo Group er noteret på Nasdaq Stockholm og opererer i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland og Holland. I 2019 var Adapteo Groups nettoomsætning 216 millioner euro.