Adapteo Danmark opruster med ny stærk profil

I september tiltrådte Nicolaj Schmidt sin nye stilling som Sourcing Lead for pavillonleverandøren Adapteo. Fra tidligere stillinger som salgschef hos STARK Danmark og senest Sourcing Manager i STARK Sourcing som en del af STARK Group, er rygsækken fyldt med erfaring. Stillingen, der er nyoprettet hos Adapteo Danmark, har til formål at optimere samt forbedre pavillonleverandørens Supply Chain.

Med sin velafprøvede baggrund inden for indkøb hos byggematerialeforhandleren STARK, bringer Nicolaj Schmidt sin kompetencer med sig til sin nye rolle hos pavillonleverandøren Adapteo. Nicolaj har allerede demonstreret sin evne til at håndtere lignende opgaver i sit tidligere job, og han ser frem til at anvende sin ekspertise på tværs af forretningsområder i sin nye stilling. Her bliver han ansvarlig for centrale opgaver såsom kontraktforhandling, udvælgelse af leverandører og forhandling af rammeaftaler.

- Min erfaring med at arbejde på tværs af forskellige forretningsområder bliver vigtig i min nye rolle. Min indsigt i forhandlingsteknikker inden for købsprocessen giver mig også muligheden for at analysere, om der er muligheder for at optimere vores tilgang, fortæller Nicolaj Schmidt.

Vi skal tage et socialt- og miljømæssigt ansvar

Med det øgede fokus på ESG samt vigtigheden af det blandt virksomhederne, bliver betoningen af "compliance" og "code of conduct" også en central del af Nicolajs arbejde, hvor han blandt andet er ansvarlig for at sikre, at leverandørerne overholder de sociale- og miljømæssige rettigheder.

- Det er vigtigt, at vi som virksomhed tager del i dette ansvar, så meget vi kan. Samtidig fokuserer de offentlige instanser også på, om virksomhederne overholder de sociale- og miljømæssige rettigheder, og derfor er ESG-dagsordenen også en af mine primære fokusområder, når det kommer til forhandling med eksisterende og nye leverandører, fortæller Nicolaj Schmidt.

Nicolaj glæder sig ikke kun til at undersøge ESG-aspektet, men også til at udforske de forskellige måder, Adapteo kan vokse på, lige fra hele forsyningskæden til deres mest berømte produkt, nemlig de fleksible modulløsninger.

- Udover at tilpasse sig det aktuelle marked og imødekomme den stigende efterspørgsel efter Adapteos løsninger, er deres fleksible løsninger virkelig spændende. Potentialet inden for modulbyggeri synes uendeligt, og det er nærmest uundgåeligt at finde en løsning, der opfylder kundens præcise behov, siger Nicolaj Schmidt og fortsætter.

- Samtidig har Adapteo mulighed for at indtage et marked i stigende vækst, hvor vi ser, at bæredygtighed og den tilhørende dagsorden får øget betydning, især inden for bygge- og anlægsbranchen. Derudover har behovet for flere boliger af forskellig art aldrig været større. Lige nu er boligmulighederne for unge, der flytter til byerne for at studere, meget begrænsede. Derfor undersøges alternative boligmuligheder i stigende grad, herunder vores modulløsninger. Så der er rigeligt at gribe fat i, afslutter Nicolaj, der glæder sig til, at han for alvor kan dykke ned i sit arbejde.