Adapteo fylder 2 år

I dag markeres to-årsdagen hvor Adapteo blev et selvstændigt selskab noteret på Nasdaq Stockholm. Siden starten er der bygget skoler til 75.000 studerende, og med opkøbet af Dutch Cabin Group i Holland og Stord Innkvartering i Norge, har koncernen fået en stigende international tilstedeværelse. Adapteo har også etableret sig som en stærk stemme i forhold til bæredygtighed, og presser på for en mere cirkulær bygge- og ejendomsbranche.

Når Adapteo fejrer sin toårsdag, sker det som et endnu større firma. Udvidelsen er blevet muliggjort ved at træde ind på nye markeder og kundesegmenter, og ved at udvide den eksisterende forretning.

Ligesom for samfundet som helhed, har pandemien påvirket Adapteos drift. Men det har også vist at der er et behov for fleksible bygninger – Adapteo er stolt af at have været i stand til at bidrage med hurtigt udviklede, fleksible lokaler til at øge kapaciteten til test og vaccination mod Covid-19.

På trods af disse ekstraordinære markedsforhold, er Adapteo et meget større selskab i dag, end det var, da det blev børsnoteret. I løbet af årets første kvartal var salget 20 procent højere end i 2020. Og sidste år steg antallet af medarbejdere fra 372 til 505.I løbet af disse to år har Adapteo accelereret sine ambitioner indenfor bæredygtighed med det mål at være en af de mest bæredygtige virksomheder i bygge- og ejendomsbranchen, samt et mål om at styrke sine lokale indsatser i fremtiden.

“Jeg er meget stolt af, hvad vi har opnået i løbet af disse to år. Adapteo er en meget større organisation i dag, som stadig bygger på vores grundlæggende principper om bæredygtighed, fleksibilitet, finansiel frihed og kvalitet. Sammen med vores ekspertise og knowhow indenfor levering af fleksible bygninger, er dette med til at fremtidssikre os. Både organisationen og de fleksible bygninger er rettet mod kunderne og leverer de fleksible løsninger, de efterspørger. Det giver stor værdi på flere områder,” siger Henrik Rydiander, administrerende direktør i Adapteo Danmark.

Andre højdepunkter i løbet af de to år:

• I slutningen af 2020 vedtog Adapteo en ny strategi for bæredygtighed, der fokuserer på klimavenlige bygninger, innovation og inkluderende samfund. Adapteo bliver således en stor drivkraft for en cirkulær og bæredygtig ejendomsbranche.
  • I de sidste to år har Adapteo bygget 228 fleksible skoler til næsten 75.000 studerende, og godt 14.000 børnehavebørn går i én af de knap 70 børnehaver, Adapteo har udviklet.
  • Stord Accommodation fra Norge og Dutch Cabin Group fra Holland er blevet opkøbt. Dette har også ledt til, at Adapteo har modtaget sine første ordrer i Belgien.
  • I marts vandt Adapteo opgaven med at bygge fleksible bygninger i FLC Village, hvor de personer, der bygger Femerm Bælt-tunnelen mellem Danmark og Tyskland vil bo under opførelsen. Byggeriet forventes at vare indtil 2027. Ordren, der er Adapteos største hidtil, dækker 30.000 kvadratmeter og 1300 rum.

Adapteo Danmark har 25 medarbejdere fordelt på 2 salgskontorer og lagerlokationer. Adapteo Danmark er en del af Adapteo Group. Adapteo Group er noteret på Nasdaq Stockholm og opererer i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland og Holland. I 2020 var Adapteo Groups nettoomsætning 231 millioner euro.