Testcenter fordobler kapaciteten med lynleverance

Da Region Nordjylland fra den ene dag til den anden skulle opskalere testkapaciteten i det lokale corona-testcenter i Frederikshavn, var effektiv levering en afgørende faktor. Det blev efterlevet, da nye fleksible pavillonbygninger efter bare 6 uger stod klar til at blive indtaget af borgere og sundhedspersonale.

Der er fortsat stor trafik til og fra landets corona-testcentre. Det gælder ikke mindst i Frederikshavn, hvor testkapaciteten på rekordtid er blevet opskaleret til det dobbelte. I den anledning er der taget nye lokalefaciliteter i brug, som er leveret af pavillonleverandøren Adapteo Danmark.

Nye faciliteter på seks uger

Behovet for at udvide det lokale testcenter opstod akut, og hastigheden var derfor afgørende, da Region Nordjylland for nylig var på udkig efter velegnede lokalefaciliteter. Ane Allermann Lemvigh, chefkonsulent hos Region Nordjylland, fortæller:

- Med meget kort varsel skulle vi fordoble testkapaciteten i vores testcenter i Frederikshavn, og derfor undersøgte vi mulighederne for flere kvadratmeter. Efter positive ord fra testcentret i Hjørring, som Adapteo tidligere har hjulpet med en lignende udfordring, valgte vi samme løsning. Det skulle gå stærkt, og på bare seks uger kunne den nye bygning være i brug – og det holdt.

- Vi oplevede stor lydhørhed hos Adapteo, der hjalp os gennem hele processen. De forstod straks vores behov, fordi de har stor erfaring fra lignende kunder. Derfor kunne de tilbyde løsninger, som vi ikke selv havde overvejet på forhånd.

Erfaring skaber win-win

Frederikshavns nye testfaciliteter omfatter ikke bare undersøgelsesrum til podning, men også et rummeligt personalerum og en gennemtænkt planløsning, der gør det muligt at efterleve de gældende afstandskrav. Corona-sikkerheden er desuden øget med automatiske døre. Fra udbyderen af de fleksible bygninger lyder det:

- Vi befinder os i en tid, der er præget af stor uforudsigelighed, og hvor tilpasningsevne og hurtig omstilling er afgørende. Af den årsag sætter vi en ære i at hjælpe sundhedsvæsenet med hurtige og effektive leverancer, som det er tilfældet i Frederikshavn, fortæller Claus Haastrup, Head of Sales hos Adapteo Danmark. Han afrunder:

- Gennem det seneste år har vi været med til at udvide flere testcentre rundt om i landet. Det har givet os en indgående viden om de udfordringer, som Covid-19 medfører på centrene, og det er jo ren win-win, når denne erfaring kan bringes i spil og dermed skabe værdi – herunder ikke mindst for vores hårdt pressede sundhedssektor.

For yderligere information, kontakt:

Adapteo er en markedsledende udbyder af fleksible bygninger i Norden. Vi bygger, udlejer og sælger fleksible pavillonbygninger til skoler, institutioner, sundhedssektoren, kontorer og boliger. Vi ved, at samfundet vil gennemgå store forandringer i de kommende år. Og uanset hvad fremtiden bringer, tror vi på, at optimal tilpasning er den bedste løsning. Med vores pavillonbygninger kan vi ændre, genbruge og skalere op og ned i løbet af få uger ved hjælp af et modulært og cirkulært bygningskoncept. Vores pavillonbygninger kan bruges få dage eller på ubestemt tid, altid optimeret efter det aktuelle behov. Sådan tilpasser vi os til samfundets behov.

Adapteo Danmark har 25 medarbejdere fordelt på 2 salgskontorer og lagerlokationer. Adapteo Danmark er en del af Adapteo Group, noteret på Nasdaq Stockholm og opererer i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland og Holland. I 2020 var Adapteo Groups nettoomsætning 231 millioner euro.

www.adapteo.dk