Alstom opnår igen en plads på CDP’s A-liste over klimabevidste selskaber

Alstom opnår igen en score på ”A-” i investororganisationen CDP’s rangering af klimabevidste selskaber i 2019. At beholde den score er et tydeligt bevis på Alstoms engagement i bæredygtig mobilitet, og understreger virksomhedens politik og strategi om at reducere en negativ påvirkning af klimaet.

“Vi er meget stolte over igen i år at opnå en flot score. Det er en blåstempling af vores kontinuerlige engagement og vedvarende indsats i forhold til energi- og klimaudfordringer. At støtte op om energiovergang og dekarbonisering inden for transport er grundstenen i vores nye strategi ’Alstom in Motion’,” udtaler Cecile Texier, der er Vice President for Sustainability & CSR.

Alstoms nye strategi ’Alstom in Motion’ indeholder ambitiøse miljømål for 2025. Heriblandt en reduktion i energiforbruget på 25 procent ud fra 2014-niveauet, 100 procent indkøb af virksomhedens elforsyning skal komme fra vedvarende energikilder, og nyudviklede løsninger skal være 100 procent miljøvenlige.

CDP (tidligere kendt som Carbon Disclosure Project) er en nonprofitorganisation, der indsamler data om selskabers klimaambitioner og -tiltag for at måle på deres miljøpåvirkning. Ved brug af en omfattende, uafhængig og gennemsigtig metode, rangerer CDP tusindvis af virksomheder fra ”A” til ”D-” på årsbasis, hvor en score på ”A” og ”A-” repræsenterer ca. 6 procent af samtlige vurderede virksomheder. Bedømmelsen bestemmes i forhold til sammenlignelige virksomheder i forskellige sektorer. I 2019 blev over 8400 virksomheder vurderet af CDP – en betydelig stigning på 20 procent sammenlignet med forrige år. Denne rangering bliver fastsat relativt i forhold til virksomheder i branchen fabrik, elektronisk udstyr og maskineri.

I september 2019 blev Alstom for niende år i træk udvalgt i Dow Jones’ bæredygtighedsindekser (DJSI) for verden og Europa, hvilket er en anerkendelse af virksomhedens førende position inden for bæredygtighed.

Klik her for at lære mere om Alstoms engagement i bæredygtig mobilitet.

For yderligere information kontakt
Maria Parent, Communications Director,
Alstom Nordics, tlf: 46 76 807 65 50

Alstom viser vejen til en grønnere og smartere mobilitet verden rundt, ved at udvikle og sælge integrerede systemer, der baner vej for et bæredygtigt fundament for fremtidens transport. Alstom tilbyder en række udstyr og serviceydelser, fra højhastighedstog, metroer, sporveje og e-busser til integrerede systemer, skræddersyede løsninger, infrastruktur, signalsystemer og digitale mobilitetsløsninger. I regnskabsåret 2018/2019 omsatte Alstom for € 8,1 milliarder og modtog bestillinger for € 12,1 milliarder. Alstom har hovedkontor i Frankrig, er til stede i over 60 lande og har 36.300 medarbejdere. I Norden har Alstom omkring 450 medarbejdere og har hovedkontor i Stockholm.www.alstom.com www.alstom.com/nordics