Alstom skal forny signalsystemet på fire stationer på Sarmiento-strækningen i Buenos Aires i Argentina

I august underskrev Alstom en kontrakt til en værdi af mere end 10 millioner euro om udskiftning af signalsystemet på fire stationer på Sarmiento-strækningen (Marcos Paz, General Las Heras, Empalme Lobos og Lobos) på den interurbane Merlo-Lobos-forgrening.

Efter et internationalt offentligt udbud bliver Alstom – som underleverandør til Constructora POSE, der er leverandør til Trenes Argentinos Infraestructura – ansvarlig for at levere de nødvendige tekniske løsninger til installering af signalrum med elektromekanisk sikring. Dette omfatter systemdesign, anskaffelse af udstyr, tilsyn og idriftsættelse af systemet. Projektet forventes at vare 30 måneder.

Sarmiento-strækningen er en af de syv nærbaner i det argentinske hovedstadsområde. Alstom skal fremstille sikkerhedsudstyret (vigtige relæer, ledningsføring, sporskiftedrev og jernbaneoverskæringer). Alstom tilbyder en unik pakke med 100 % indbyrdes kompatibelt udstyr, som har været brugt kommercielt i mere end 10 år. Virksomhedens spor/tog- og tog/spor-interoperabilitet anvendes i projekter i over 29 lande rundt om i verden.

"Vi fejrer denne nye Alstom-kontrakt her i landet, eftersom det er den første kontrakt, Alstom har underskrevet om at levere signalsystemet til en jernbanestrækning over jorden. Vi ser frem til at få flere muligheder for at tilbyde vores erfaring og teknologi til Argentinas transportsystem," siger Michel Boccaccio, Senior Vice President for Alstom i Latinamerika.

Arbejdet, som blev udliciteret af Trenes Argentinos Infraestructuras, er en del af den plan, som Argentinas transportministerium har udarbejdet med henblik på at tilpasse signalsystemet og installere det automatiske bremsesystem ATS (Automatic Train Stop) med en investering på 237 millioner euro indtil 2019.

Alstom har været til stede i Argentina siden 1993, hvor virksomheden har leveret signalsystemer til metroen i Buenos Aires og stået for vedligeholdelse og modernisering af eksisterende metro- og nærbanetog. Alstom har også været involveret i vedligeholdelse og modernisering af lokomotiver og vogne til gods- og persontransport.

For yderligere information kontakt
Maria Parent, Communications Director,
Alstom Nordics, tlf: 46 76 807 65 50

Alstom arbejder for at fremme bæredygtig mobilitet, og virksomheden udvikler og sælger systemer, udstyr og tjenester til transportsektoren. Alstom tilbyder en komplet række løsninger (lige fra højhastighedstog til metroer, sporveje og e-busser), passagerløsninger, tilpassede tjenester (vedligeholdelse, modernisering), infrastruktur- og signalløsninger samt digitale mobilitetsløsninger. Alstom er verdensførende inden for integrerede transportsystemer. Virksomheden omsatte for € 7,3 milliarder og modtog bestillinger for € 10,0 milliarder i regnskabsåret 2016/17. Alstom har hovedkontor i Frankrig, er til stede i over 60 lande og har 32.800 medarbejdere. www.alstom.com www.alstom.com/nordics