Berg-Hansen fornyr aftalen med Amadeus

Berg-Hansen Reisebyrå, et af Norges største rejsebureauer, fortsætter virksomhedens lange og tætte samarbejde med Amadeus gennem en ny flerårig distributions- og IT-aftale.

4. juli 2014: Den nye langsigtede aftale mellem Berg-Hansen og Amadeus betyder, at rejsebureauet fortsat vil bruge Amadeus' omfattende søgeværktøj til virksomhedens webbaserede bookingværktøjer. Berg-Hansen kommer til at samarbejde med Amadeus omkring udviklingen af næste generations front office-værktøj til agenter samt omkring forbedrede søgeværktøjer til at finde den bedste pris og tilgængelighed for forretningsrejser.

– Berg-Hansen har en høj grad af egenudvikling af både web- og front office-værktøjer, hvilket gør samarbejdet ekstra spændende, fortæller Per Arne Villadsen, administrerende direktør for Berg-Hansen Reisebyrå. Amadeus stærke position inden for distribution vil også fremover være et vigtigt succesfaktor for os, og vi kommer til at arbejde tæt sammen for at sikre og udvide både bredden, dybden og kvaliteten af det tilgængelige indhold.

– Aftalen indebærer, at den nære relation mellem Berg-Hansen og Amadeus vil fortsætte med at udvikle sig, hvilket styrker begge virksomheders positioner på markedet, udtaler Jesper Söderström, administrerende direktør for Amadeus Scandinavia.

Adm. direktør, Amadeus Scandinavia

Per Arne Villadsen
Adm. direktør, Berg-Hansen
Tel: +47 928 13 097
E-mail: pav@berg-hansen.no

Amadeus er en førende leverandør af avancerede teknologiske løsninger til rejsebranchen på verdensplan. Kundegrupperne omfatter rejseleverandører (flyselskaber, hoteller, jernbaneselskaber og færgeselskaber m.v.), rejsebureauer, rejse-relaterede hjemmesider samt virksomheder.

Amadeus-koncernen beskæftiger mere end 10.000 medarbejdere fordelt på Madrid (koncernledelse), Nice (udvikling) og Erding (drift) samt 71 lokale Amadeus-afdelinger verden over.

Amadeus bruger en transaktionsbaseret forretningsmodel. I 2012 havde virksomheden indtægter på 3.103,7 millioner EUR og en EBITDA på 1.188,7 millioner EUR.

Amadeus er noteret på den spanske aktiebørs under børskoden "AMS.MC" og indgår i indekset IBEX 35.

Læs mere om Amadeus på www.amadeus.com/sca

Om Berg-Hansen
Berg-Hansen er en førende norsk rejsebureaukæde. Berg-Hansen er totalleverandør og formidler erhvervsrejser, gruppeture, konferencer og ferierejser. Sammen med den internationale partner, Carlson Wagonlit Travel, er Berg-Hansen en af verdens største rejsebureaukæder. I Norge er selskabet repræsenteret over hele landet. www.berg-hansen.no