• Boozt/

Boozt.com indleder samarbejde med store offentlige løb som Göteborgsvarvet og Royal Run, for at styrke positionen inden for sport og athleisure i Norden yderligere.

Med et stærkt og øget sortiment af sportstøj og -sko fra førende og nye brands, fokuserer Boozt.com nu på at øge kendskabet til sortimentet både hos vores eksisterende kunder og potentielle nye kunder. Løb er en integreret del af mange menneskers liv i Norden, og vi glæder os til at hjælpe med at skabe gode løbeoplevelser.

Løbeevents er ideelle til at skabe en relation med kunden via oplevelser. Både med nuværende kunder men også som introduktion for nye kunder, der oplever Boozt.com for første gang. Det har vi blandt andet erfaret gennem vores nuværende engagement i ALT for Damernes kvindeløb, hvor vi har oplevet et øget antal nye kunder efter løbene.

Vi skruer nu op for indsatsen, og Boozt.com går sammen med flere højprofilerede løbeevents - blandt andet to af verdens største løb - det svenske Göteborgvarvet med forventet over 60.000 løbere, og det danske Royal Run med 81.000 tilmeldte løbere. Andre løb er VM i Cross Country, som afholdes i Aarhus i år, og Ladywalk med 45.000 deltagere i 2018.

Det giver stor synergieffekt at være kommerciel partner med et digitalt fokus. Løbet kan promoveres for en relevant målgruppe hos de 1,4 millioner aktive kunder på Boozt.com, samtidig med at der kan skabes opmærksomhed omkring sportssortimentet på Boozt.com. Yderligere tiltrækker det trafik til Boozt.com, når deltagere køber løbsrelaterede varer, og når de modtager et gavekort sammen med deres foto efter endt løb.

Jakob Larsen, Direktør for Dansk Atletik Forbund og Henrik Svensson, Salgschef for Göteborgsvarvet kommenterer på fordelene ved partnerskabet med Boozt.com:

"Med Boozt.com som eksklusiv merchandisepartner kan vi benytte deres ekspertise på området, og sikre at alle deltagere får en god oplevelse når de køber varer. En oplevelse der afspejler

den høje kvalitet og nordiske stil, vi ønsker at skabe" udtaler Jakob Larsen.

Boozt.com har været en stærk partner i promovering af løbet til potentielle deltagere. Deres håndtering af den digitale rejse omkring fotos af løbsdeltagerne, giver løberne en endnu bedre oplevelse af hele arrangementet” udtaler Henrik Svensson.

Den traditionelle adskillelse mellem fashion og sportstøj er på vej ud, og foreningen af de to i athleisure-kategorien viser en stærk vækst. Både deciderede sportsbrands og fashion brands tager i stigende grad kategorien til sig, med fokus på sundhed og en mere afslappet stil. Da det er et nyt område for mange brands, kan de store mængder anonymiserede købsdata, der er genereret de seneste år på Boozt.com, hjælpe brands med at lave de rigtige designvalg, når de går ind i athleisure kategorien.

Sports- og atheisurekategorien består nu af mere end 100 brands, både traditionelle powerbrands som adidas, New Balance og Puma og mere nicheprægede eller nyere brands som adidas by Stella McCartney, Houdini og SKINS, som ofte kan være vanskelige at finde i en fysisk butik.

"Efter de senere års rejse for at blive en førende modedestination i Norden, godt hjulpet af partnerskaber og en aktiv rolle i at skabe oplevelser, gentager vi nu succesen i sportskategorien. Med casual trenden på fremmarch komplementerer sport i stigende grad mode. På samme måde som vi ser at skønhedsprodukter og mode komplementerer hinanden" udtaler CEO Hermann Haraldsson.

Kontakt for yderligere information:

Hermann Haraldsson / Group CEO / Tlf.: +45 20 94 03 95 / E-mail: heha@boozt.com

Anders Enevoldsen / Head of IR & Corporate Comm. / Tlf.: +45 53 50 14 53 / E-mail: anen@boozt.com

Informationen blev udsendt til offentliggørelse via ovenstående kontaktperson kl. 09.00 den 14 maj 2019.

Boozt er en førende og hastigt voksende teknologivirksomhed, der sælger modetøj online. Boozt omsatte for 2,8 mia. kr. i 2018. Boozt tilbyder sine kunder et moderne udvalg af modemærker, der er relevante for en bred vifte af livsstilsorienterede kunder, hovedsageligt via Boozt.com. Virksomheden er fokuseret på at bruge avanceret, internt udviklet teknologi til at levere den bedst mulige kundeoplevelse. Udover Boozt.com driver firmaet også webshoppen Booztlet.com og detailbutikkerne Booztlet og Beauty af Boozt i Danmark. For mere information, besøg www.booztfashion.com.

Tags:

Citater

Efter de senere års rejse for at blive en førende modedestination i Norden, godt hjulpet af partnerskaber og en aktiv rolle i at skabe oplevelser, gentager vi nu succesen i sportskategorien. Med casual trenden på fremmarch komplementerer sport i stigende grad mode. På samme måde som vi ser at skønhedsprodukter og mode komplementerer hinanden.
CEO Hermann Haraldsson