• Channable/

E-handelsværktøjet Channable modtager 55 mio. € til finansiering af en hurtig ekspansion

Report this content

Danmark og Norden udgør et af de vigtigste markeder for de glohede Channable-tjenester

Hollandske Channable er en af ​​verdens førende udviklere af effektive e-handelsværktøjer med fokus på feed management og PPC automatisering (PPC = Pay Per Click) til digital marketing. Virksomheden meddeler, at de netop har fået tilført over €55 mio. som investering fra det amerikanske venturekapitalselskab Partech sammen med European Peak Capital, som allerede tidligere har investeret i Channable.

Som et led i det udvidede fokus på det amerikanske marked åbnede Channable for nylig et kontor i New York. Virksomheden indtager allerede en stærk position på DACH-markedet (Tyskland, Østrig, Schweiz) samt i Norden. Investeringen sigter mod at muliggøre en udvidelse af driften i de vigtige regioner samt til videreudvikling af værktøjet.

”Investeringen betyder, at vi får tilført ressourcer, så vi kan udvikle det vigtige nordiske e-handelsmarked på en mere effektiv måde. Vi kan desuden tilpasse værktøjet til alle de nye muligheder, der på det seneste har åbnet sig for dem, der ønsker at markedsføre deres varer online”, uddyber Sarah Stenquist, der er salgschef for det nordiske marked.

"Vi har et ønske om at etablere Channable som en af de vigtigste aktører, når det gælder om at servicere e-handelsvirksomhederne," forklarer Rob Van Nuenen, medstifter og administrerende direktør hos Channable. “Når man tænker på den øgede efterspørgsel inden for e-handel, kan det blive yderst problematisk, hvis man ikke besidder de rette værktøjer. Den seneste finansiering vil gøre os i stand til at forenkle e-handlen ved, at vi vil kunne servicere flere kunder på globalt plan, samtidig med at vi bygger videre på vores innovative teknologi – parret med en førsteklasses support. Vi er stolte over at have partnere som Partech og Peak, der bringer deres omfattende viden til bordet og tager virksomheder som Channable til det næste niveau."

Channable blev grundlagt tilbage i 2014 af Rob van Nuenen, Stefan Hospes og Robert Kreuzer, og de gør det muligt for e-handelsvirksomheder at sælge, annoncere, markedsføre samt administrere deres online salg på effektiv vis. Virksomheden har i dag over 6.000 kunder på globalt plan og håndterer hver dag mere end 55 mia. varer (stigning på 91% siden 2020), der er til salg på alverdens e-handelsplatforme via 2.500 lokale og globale kanaler. Det kan være prissammenligningsportaler, markedspladser, søgemaskiner eller sociale netværk. Virksomheden har globalt ligeledes øget medarbejderstaben med 60% siden 2020.

For nærmere information:
Jacob Jørgensen, nordisk marketing chef
, Channable
+45 89 87 80 56

Channable er en SaaS-virksomhed med fokus på optimering af digital marketing. Virksomheden blev grundlagt i 2014 af tre universitetsstuderende i hollandske Utrecht. I dag har virksomheden 170 ansatte, og hovedkontorerne ligger i Utrecht, Holland, Logroño, Spanien, samt London, Berlin og New York.
For nærmere information: www.channable.com

Om Partech
Partech blev grundlagt i San Francisco og Paris. Virksomheden er i dag en af de mest aktive investorer på verdensplan inden for teknologiområdet, og man tilfører kapital, operativ erfaring samt strategisk støtte til iværksættere på opstarts-, venture- og vækststadier. Den nuværende portefølje inkluderer 200+ virksomheder i flere end 30 lande, hvoraf 14 er vurderet til mere end 1 mia. US$: Alan, Bolt, Cazoo, Jellysmack, Made.com, ManoMano, Merama, People.ai, Rohlik, Sorare, Toss, Wave, WorldRemit, Xendit. For nærmere information: https://partechpartners.com

Om Peak
Peak er en venturekapitalfond, der har fokus på at indgå i samarbejder på de tidligere stadier. Virksomheden har hovedkontor i Amsterdam, Berlin og Stockholm. Fonden drives af erfarne iværksættere med speciale i markedsplads-, platform- og SaaS-virksomheder. Peak har investeret i over 40 virksomheder, inklusive Studocu, Creative Fabrica, Catawiki, Trengo, Ocean, Floryn, Heja, Workwize, United Wardrobe, Mibo og GraphCMS.
For nærmere information: https://peak.capital/.

Tags: