• Channable/

E-handelsverktøyet Channable får inn 55 millioner euro for å finansiere rask ekspansjon

Norge og Norden er et av de tre viktigste markedene for de populære tjenestene

Nederlandske Channable, en av verdens ledende utviklere av verktøy for effektiv e-handel med fokus på feed management og PPC automation solution provider (PPC = Pay Per Click) for digitale markedsførere, kunngjør at de har fått inn over 55 millioner euro i en investering fra det amerikanske venturekapitalselskapet Partech sammen med europeiske Peak Capital, som også tidligere har investert i Channable.

Channable åpnet nylig et kontor i New York som et ledd i den økte satsingen mot det amerikanske markedet. Selskapet har allerede en sterk posisjon i DACH-markedet (Tyskland, Østerrike, Sveits) og i Norden. Investeringen vil delvis gå til å ekspandere virksomheten i de viktige regionene og delvis til videreutvikling av verktøyet.

«Dette betyr at vi får ressurser til å utvikle det viktige nordiske e-handelsmarkedet på en mer effektiv måte og tilpasse verktøyet til alle de nye mulighetene som har åpnet seg for de som ønsker å markedsføre varene sine på nettet», sier Sarah Stenquist, sjef for den nordiske avdelingen.

«Vi vil etablere Channable som et avgjørende hjelpemiddel for alle e-handelsselskaper», sier Rob Van Nuenen, medstifter og administrerende direktør i Channable. «Med tanke på den økende etterspørselen innen e-handel kan det bli komplisert uten rett verktøy. Denne siste finansieringsrunden vil hjelpe oss å gjøre e-handel enklere gjennom å betjene flere kunder globalt, samtidig som vi bygger videre på innovativ teknologi kombinert med førsteklasses support. Vi er stolte over å ha partnere som Partech og Peak som bringer omfattende kunnskap til bordet og tar selskaper som Channable til neste nivå.»

Channable ble grunnlagt i 2014 av Rob van Nuenen, Stefan Hospes og Robert Kreuzer, og gjør det mulig for e-handelsselskaper å effektivt selge, annonsere, markedsføre og håndtere nettsalgene sine. Selskapet har i dag over 6000 kunder globalt og behandler daglig mer enn 55 milliarder varer (91 % økning siden 2020) som er til salgs hos verdens e-handelsplattformer, via 2500 lokale og globale kanaler. Det kan være sammenligningssider, markedsplasser, søkemotorer og sosiale nettverk. Selskapet har også økt bemanningen med 60 prosent globalt.

For mer informasjon:
Jacob Jørgensen, nordisk markedssjef, Channable
+45 89 87 80 56

Channable er et SaaS-selskap som fokuserer på å optimalisere digital markedsføring. Selskapet ble grunnlagt i 2014 av tre studenter ved Universitetet i Utrecht, Nederland. I dag har selskapet 170 ansatte med hovedkontor i Utrecht, Nederland, men også kontorer i Logroño, Spania, samt London, Berlin og New York. www.channable.com

Om Partech
Grunnlagt i San Francisco og Paris, og er i dag en av de mest aktive teknologiinvestorene i verden, som samler kapital, operativ erfaring og strategisk støtte for entreprenører i oppstarts-, venture- og vekststadier. Den nåværende porteføljen deres inkluderer mer enn 200 selskaper i over 30 land, hvorav 14 av dem er verdsatt til mer enn 1 milliard dollar: Alan, Bolt, Cazoo, Jellysmack, Made.com, ManoMano, Merama, People.ai, Rohlik, Sorare, Toss, Wave, WorldRemit og Xendit. For mer informasjon: https://partechpartners.com.

Om Peak
Peak er et venturekapitalfond som fokuserer på å investere i en tidlig fase. Selskapet har hovedkontor i Amsterdam, Berlin og Stockholm. Fondet drives av erfarne entreprenører og spesialiserer seg på markedsplass-, plattform- og SaaS-selskaper. Peak har investert i over 40 selskaper, inkludert Studocu, Creative Fabrica, Catawiki, Trengo, Ocean, Floryn, Heja, Workwize, United Wardrobe, Mibo og GraphCMS. https://peak.capital

Tags: