Donkey Republic lancerer i dag en elcykel-aftale i Tour de France startbyen Brest

Report this content

Donkey Republic glæder sig over at annoncere lanceringen af vores MaaS (Mobility-as-a-service) elcykel aftale med Brest og transportoperatøren Bibus (RATP Dev. afdeling i Bretagne) i dag den 16. juni som planlagt i henhold til virksomhedsbeskrivelses prognose

Donkey-cyklerne lanceres i dag ca. en uge før Tour de Frances start i Brest lørdag den 26. juni. Dette 12-måneders pilotprojekt er det første af sin art i Brest-området, og har til formål at afprøve en ny soft mobility service, der er egnet til korte afstande.

Højdepunkter:

• 12 måneders pilotprojekt (indtil 15.06.22)
  • 150 el-cykler i alt: 90 cykler til lanceringen i juni → juli til oktober 110 cykler i alt → fra 20. Oktober 150 cykler i alt
  • Donkey Republics allerførste offentligt finansierede MaaS-aftale om el-cykler
  • Aftalen indgår i prognose fra virksomhedsbeskrivelsen
  • Vores intro-tilbud giver alle indbyggere mulighed for at teste vores elcykler i 15 gratis minutter med koden BIBUS.
  • Detter er den anden aftale med det franske transportfirma RATP, første SaaS-pilotprojekt var i 2019 i Valenciennes, som er fortsat efter pilotprojektets afslutning.
  • Se lanceringsvideoen på youtube her

Brest-aftalen er en MaaS-drevet aftale (Mobility-as-a-service), der blev vundet gennem et udbud udstedt af Brests offentlige transportfirma Bibus. Forvaltningen, opladning af batterier og vedligeholdelse af cyklerne samt administration af mobilapplikationen vil blive varetaget af Donkey Republic. Donkey Republic har rekrutteret og uddannet et lokalt teknisk team til at udføre disse opgaver, efter at det for nylig er flyttet ind i nye kontorer i Brest.

Byen skriver i sin officielle pressemeddelelse i dag:

"Fra starten var det tanken, at det skulle være en bæredygtig mobility service, der supplerer det offentlige transportnet og tilbyder miljøvenlige rejsemuligheder, når det offentlige transportnet er mindre relevant (aftener/nætter, søndage, områder med dårlig adgang til hovednettet), eller når kunderne ønsker at nyde Brest på en anden måde (følelse af frihed, mere aktiv mobilitet osv.). [...] Afhængigt af, om dette forsøg bliver en succes, kan tjenesten udvides efter juni 2022, styrkes (nye cykler eller andre former for aktiv mobilitet, nye bure osv.) eller udvides til de andre kommuner i regionen."
Donkey Republic er stolt af at støtte Brest og Bibus-teamet i dette initiativ, der tilbyder bedre mobilitet i byerne til deres borgere og af at arbejde sammen om denne positive og bæredygtige forandring. Til ære for dette særlige partnerskab vil borgerne i Brest bemærke, at alle Donkey-cyklerne har bretoniske navne, såsom glizh eller sonerezh. Hvis du er usikker på oversættelsen, er det noteret på vores cykler på fransk og engelsk til glæde for både lokale og turister.

CONTACT INFORMATION

DonkeyRepublic Holding A/S

Erdem Ovacik, CEO
investor@donkeyrepublic.com
Investor website: www.invest.donkey.bike

Katrine Arevad, Public & Investor Relations Manager
Mail: katrine@donkeyrepublic.com

www.donkey.bike

Christians IX’s Gade 7
DK-1111 Copenhagen K

Fakta om Donkey Republic
Donkey Republic er førende udbyder af end-to-end delecykel-løsninger. Virksomheden udvider i hele Europa og består fra Q1 2021 af en flåde på +10.100 cykler i 15 byer som Mobility-as-a-Service (“MaaS”) udbyder - og har +2,700 cykler i +60 byer som Software-as-a-Service (“SaaS”)  udbyder til partnere. Baseret på virksomhedens egenudviklede software som kernen af forretningen tilbyder Donkey Republic byer og lokale partnere en fuldt integreret låsesystems-løsning inklusiv software til cykler, drift og support services. Donkey Republic arbejder inden for megatrends som bæredygtighed, deleøkonomi samt urbanisering og har en vision om at gøre bylivet bedre for alle med lave priser og ansvarligt brug af delecykler.

Tags: