• Ferrero Scandinavia AB/

Af forsigtighedsmæssige årsager tilbagekalder Ferrero frivilligt udvalgte partier af Kinder Surprise, Kinder Surprise Maxi, Kinder Schokobons og Kinder Mini Eggs i Danmark.

Report this content

Ferrero samarbejder med Fødevarestyrelsen omkring en mulig sammenhæng til nogle anmeldte tilfælde af salmonella. Selvom der ikke er konstateret salmonella i nogen af vore Kinder produkter og vi ikke har modtaget nogen forbrugerklager, tager vi dette yderst alvorligt. Vores forbrugeres sikkerhed har højeste prioritet.

Af forsigtighedsmæssige årsager har vi besluttet frivilligt at tilbagekalde følgende produkter i Danmark:

Kinder Surprise 20g og Kinder Surprise 20g x 3 pakker med bedst før dato mellem 26. juni 2022 og 7. oktober 2022.

Kinder Surprise Maxi 100g med bedst før dato  før 20. april 2022 og 21. august 2022

Kinder Schokobons med bedst før dato mellem 25. maj 2022 og 19. august 2022

Kinder Mini Eggs med bedst før dato før 21. august 2022

Alle produkter er produceret i Belgien.

Vi samarbejder med detailhandelen for at sikre, at disse partier ikke længere er tilgængelige i butikkerne og hvis man har nogle af de nævnte produkter liggende frarådes det at spise dem. Produkterne anbefales kasseret eller returneret. For yderligere oplysninger herom venligst kontakt vores kundeserviceteam på www.ferrero.dk/ferrero-care .

Vi tager fødevaresikkerhed særdeles seriøst og beklager meget denne sag.

Tags: