Ferrero tilbakekaller frivillig enkelte batcher av utvalgte Kinder produkter fra Belgia, som en forholdsregel.

Report this content

Ferrero samarbeider med Mattilsynet om en mulig kobling til en rekke rapporterte tilfeller av salmonella. Selv om ingen av våre Kinder-produkter lansert på markedet har testet positivt for salmonella, og vi ikke har mottatt noen forbrukerklager, tar vi dette ekstremt alvorlig, da forbrukeromsorg er vår høyeste prioritet.

Som en forholdsregel har vi tatt beslutningen om frivillig tilbakekalling av Kinder Surprise 20g og Kinder Surprise 20g x 3-pakning i Norge med Best-før-datoer mellom 26. juni 2022 og 7. oktober 2022, Kinder Mini eggs med Best-før-datoer 21. august 2022, Kinder Surprise Maxi 100g med Best-før-datoer 20. april 2022 og 21. august 2022, Kinder Schokobons med Best-før-datoer mellom 25. mai 2022 og 19. august 2022. Disse produktene er produsert i Belgia.

Vi samarbeider med våre kunder for å sikre at disse produktene ikke lenger er tilgjengelige for kjøp. Hvis du har et av disse produktene, anbefales det å ikke konsumere det. Behold produktet og kontakt vårt forbrukerteam på https://www.ferrero.no/ferrero-care/ .

Vi tar matsikkerhet ekstremt alvorlig og vi beklager denne saken.

Tags: