Freetrailer Group A/S i nyt samarbejde med den svenske vækstkomet 24Storage

For nyligt indgik Freetrailer Group A/S et nyt strategisk samarbejde med svenske 24Storage, som i første omgang får leveret trailere til 9 af lagervirksomhedens lokationer. Alle trailerne leveres med den digitale låseløsning Freelock, hvilket giver 24Storage mulighed for både, at bruge Freetrailers service på deres bemandede og ubemandede lokationer.

24Storage er i kraftig vækst og har fornyligt hentet et større millionbeløb, blandt andet til eksekvering af deres videre ekspansionsplaner. Foruden ekspansion, har 24Storage også stort fokus på den digitale omstilling, herunder effektivisering og optimering af kunderejsen. Dette var blandt andet en af årsagerne til, at samarbejdet mellem de to fremtidsorienterede virksomheder blev indgået.

”Vi ser et enormt potentiale i at indgå et samarbejde med en virksomhed, som ikke kun stiller en transportydelse til rådighed for vores kunder, men via deres digitale løsning også giver kunderne den frihed som passer til dem. Med Freetrailers digitale portal kan vi nu tilbyde vores kunder en ekstra service, uden at vi skal involveres i processen” udtaler CEO, Frederik Sandelin.

Freetrailers digitale økosystem, bestående af app og Bluetooth lås, giver kunderne mulighed for 100% selvbetjening, hvilket stemmer overens med Freetrailers mission om at give kunderne fuld fleksibilitet og adgang til den deleøkonomiske service, præcis når de ønsker det.

Dertil skaber kombinationen af lageropbevaring og mulighed for transportservice, en stor værdi for virksomhedernes kunder, som nu kan låne en Freetrailer gratis, hos udvalgte 24Storage lokationer, geografisk placeret omkring Göteborg, Malmö og Stockholm.

”Det er et yderest spændende samarbejde som har et enormt potentiale – også ud over de svenske landegrænser. Vi ser en fin synergi mellem virksomhederne, da vi b.la. begge har digitaliseringen højt på agendaen. Jeg tror at vi kan drage stor nytte af hinanden og ser frem til et stærkt og mulighedsrigt partnerskab” lyder det fra Nordic Manager, Johan Wijkander.

For mere information om Freetrailer Group A/S kontakt venligst:
Allan Sønderskov Darré, Group CEO & grundlægger

E-mail: asd@freetrailer.com

Freetrailer er en dansk teknologivirksomhed, grundlagt i 2004, med det formål at gøre det nemt at booke og låne en trailer gratis via en deleøkonomisk it-platform. Virksomheden tilbyder i dag sine kunder en 100% selvbetjeningsløsning via app og elektronisk lås, der giver kunderne fuld fleksibilitet.

Konceptet har vist sig at skabe øget trafik til butikkerne på en nytænkende og anderledes måde og siden opstarten har mere end 2 millioner kunder lånt en gratis Freetrailer hos IKEA, SILVAN, Bilka, Pelican Self Storage – eller hos en af virksomhedens mere end 30 andre samarbejdspartnere i Norden. Virksomheden arbejder med en todelt vækstplan, hvor styrkelsen af de eksisterende hjemmemarkeder udgør det ene ben, og en yderligere internationalisering af konceptet udgør det andet.

Det danske dagblad Børsen har tildelt Freetrailer syv vækstgazeller i streg. Freetrailer står i dag med et yderst rentabelt og globalt skalerbart forretningskoncept, der bygger på en gennemtestet og robust it-platform.