Freetrailer Group A/S kvartalsredegørelse Q3 2018/2019

Freetrailer Group A/S aflægger redegørelse for Freetrailer Koncernen for de første ni måneder af regnskabsåret 01-07-2018 – 31-03-2019.

Q3 KONCERN NØGLETAL I 1.000 DKK (01-01-2019 – 31-03-2019)
(i parentesen angives tilsvarende periode sidste år)

• Nettoomsætning 7.464,2 (7.686,0)
  • EBITDA -1.201,6 (-89,1)
  • Resultat før skat -1.803,3 (-789,1)
  • Egenkapital 10.427,7 (2.881,3)
  • EPS (Earning per share) -0,20 (-0,17)
  • Soliditetsgrad 67% (26%)

NI MÅNEDER KONCERN NØGLETAL I 1.000 DKK (01-07-2018 – 31-03-2019)
(i parentesen angives tilsvarende periode sidste år)

• Nettoomsætning 24.646,0 (21.987,0)
  • EBITDA -911,0 (-1.197,1)
  • Resultat før skat -2.694,8 (-3.153,5)
  • Egenkapital 10.427,7 (2.881,3)
  • EPS (Earning per share) -0,29 (-0,69)
  • Soliditetsgrad 67% (26%)

CEO, Allan Sønderskov Darré har følgende kommentarer til regnskabet; ”Det er glædeligt at konstatere at væksten i kundeomsætningen er fortsat ind i 3 kvartal og således fortsat udviser en vækst på ikke mindre end 33%.”

Antallet af udlejninger har også vist en pæn fremgang i 3. kvartal. Den samlede vækst i antallet af udlejninger på årets første ni måneder er nu oppe med 5,8% sammenlignet med samme periode året før. At vi har været i stand til at øge væksten i antallet af udlejninger i 3. kvartal skal bl.a. ses i lyset af det øgede antal Freetrailere, vi har bragt til markedet, hvilket vidner om et fortsat behov for Freetrailers ydelser, samt plads til yderligere kapacitet.”

VÆSENTLIGE HÆNDELSER I Q3 2018/2019 OG EFTERFØLGENDE PERIODE

• Den. 15 januar 2019 4-årig kontraktforlængelse med Bilka samt 43% øgning af hypermarkedskædens trailere leveret med Freetrailers elektroniske låseløsning Freelock, der betjenes via en app.
  • Den. 27 februar 2019 Koncernens resultater i halvårsrapporten blev positiv modtaget af markedet, og Q2 rapporteringen fik en fin dækning i relevante medier.
  • Den. 2 maj 2019 Vækstforøgelsen fortsætter i Sverige – senest med 13 nye samarbejdsaftaler. Dette er en tredobling af partnerskaber på det svenske marked i indeværende regnskabsår.
  • Den. 23 maj 2019 Fortsat fokus på teknologi og udvikling af koncernens platform hvilket fornyligt medførte en 2. plads for Årets Bedste App ved FDIH’s E-handelspris.

For mere information om Freetrailer Group A/S kontakt venligst:
Allan Sønderskov Darré, Group CEO & grundlægger
E-mail: asd@freetrailer.com

Freetrailer er en dansk teknologivirksomhed, grundlagt i 2004, med det formål at gøre det nemt at booke og låne en trailer gratis via en deleøkonomisk it-platform. Virksomheden tilbyder i dag sine kunder en 100% selvbetjeningsløsning via app og elektronisk lås, der giver kunderne fuld fleksibilitet.

Konceptet har vist sig at skabe øget trafik til butikkerne på en nytænkende og anderledes måde, og siden opstarten har mere end 2 millioner kunder lånt en gratis Freetrailer hos IKEA, SILVAN, Pelican Self Storage – eller hos en af virksomhedens mere end 30 andre samarbejdspartnere i Norden. Virksomheden arbejder med en todelt vækstplan, hvor styrkelsen af de eksisterende hjemmemarkeder udgør det ene ben, og en yderligere internationalisering af konceptet udgør det andet.

Det danske dagblad Børsen har tildelt Freetrailer syv vækstgazeller i streg. Freetrailer står i dag med et yderst rentabelt og globalt skalerbart forretningskoncept, der bygger på en gennemtestet og robust it-platform.