Lundbeck udnævner tre fagdirektører i produktionen

Udnævnelserne skal ses i lyset af Lundbecks kontinuerlige indsats for at sikre effektiviseringer i produktionen og i lyset af de mange produktlanceringer, som Lundbeck står over for i de næste par år. Udnævnelserne er også gode eksempler på talentudviklingen i Lundbeck. To af de tre nye direktører er således i starten eller midten af 30’erne.

”Alle tre har leveret flotte resultater som funktionschefer i spidsen for områder, der er af stor betydning for Lundbecks forretning. Og samtidig har de i deres tid i Lundbeck på bedste vis været ambassadører for Lundbecks værdier og den High Perfomance Culture, som vi løbende er i gang med at udvikle”, siger Lars Bang, vicekoncerndirektør for produktion i Lundbeck.

De tre nye direktører
Kristian Sibilitz startede i Lundbeck i 2005 som produktionsplanlægger i Logistik. Fra 2007 til 2009 var han personlig assistent for vicekoncerndirektør Lars Bang og blev efterfølgende udnævnt til funktionschef. Nu er han udnævnt til fagdirektør for Logistik. Med 32 år er han den yngste fagdirektør nogensinde i Lundbeck.

Under Kristian Sibilitz ledelse er der blandt andet opnået væsentlige besparelser ved genforhandling af lokale distributionskontrakter på en række af Lundbecks markeder.

Christian Houborg har været ansat i Lundbeck siden 2002. Han startede som produktionsplanlægger i Logistik og var derefter i to år personlig assistent for vicekoncerndirektør Lars Bang. I 2007 blev han udnævnt til funktionschef for Lundbecks Lean Program og blev funktionschef for Service og Teknik i 2009. Christian Houborgs nye titel er fagdirektør for Service og Teknik og Lean.

Christian Houborg har i sin tid i Lundbeck bidraget væsentligt til de positive kulturændringer i Lundbecks produktionsenhed over de seneste år og været en drivkraft bag skabelsen af en både slankere og mere effektiv Service og Teknik organisation.

Lene Andersen har været i Lundbeck i 16 år og startede som sektionsleder i Kvalitetskontrol. Herefter var hun funktionschef for Kvalitetskontrollen i Lundbecks laboratorier, før hun i 2004 blev udnævnt til funktionschef for produktionens Kvalitetskontrol i Valby og i 2009 fik det globale ansvar for samme område. Hun er nu udnævnt til fagdirektør for den samlede Kvalitetskontrol af Lundbecks markedsførte produkter. Lene Andersen har efter 16 år i Lundbeck et indgående kendskab til virksomheden og har været med til at opbygge en kvalitetsafdeling i verdensklasse i Lundbeck.

Mads Kronborg, pressechef
Telefon (direkte): 36 43 28 51

Simon Augustesen, Media Relations
Telefon (direkte): 36 43 49 80

H. Lundbeck A/S (LUN.CO, LUN DC, HLUKY) er en international farmaceutisk virksomhed, der er dybt engageret i at forbedre livskvaliteten for mennesker, som lider af sygdomme i centralnervesystemet (CNS). Lundbeck arbejder med forskning, udvikling, produktion, markedsføring og salg af lægemidler i hele verden målrettet lidelser som depression, angst, skizofreni, søvnløshed samt Huntingtons, Alzheimers og Parkinsons sygdomme.

Lundbeck blev grundlagt i 1915 af Hans Lundbeck i København, og har i dag ca. 5.900 ansatte over hele verden. Lundbeck er en af verdens førende virksomheder inden for CNS-området. Lundbeck omsatte i 2010 for DKK 14,8 mia. (ca. EUR 2,0 mia. eller USD 2,6 mia.). For mere information, se www.lundbeck.com.