Addovation udvider partnerskabet med IFS og bliver certificeret forhandler af IFS Applications

Voksende skandinavisk konsulentvirksomhed supporterer IFS’ vækst i olie- og gasindustrien samt i relaterede brancher

IFS meddeler at virksomheden udvider samarbejdsaftalen med konsulentvirksomheden Addovation, som er en del af IFS Partner Network. Som certificeret forhandler udvider Addovation arbejdet til at omfatte både salg, implementering og support af IFS Applications™.

Addovation er en hurtigt voksende skandinavisk konsulentvirksomhed inden for forretningssystemer og har cirka 30 ansatte i Gøteborg og Luleå i Sverige, samt i Drammen i Norge.

–IFS er en perfekt partner for Addovation at vokse sammen med. Vi har samarbejdet med IFS i flere år og ved at IFS Applications passer rigtig godt til virksomheder inden for olie- og gasbranchen samt til relaterede brancher. Derfor føles det naturligt nu at tage det næste skridt i samarbejdet og blive forhandler af systemet, siger Per Inge Sævareid, administrerende direktør i Addovation.

– Vi er meget glade for partneraftalen med Addovation, som underbygger IFS’ strategi om at vokse via partnere. Addovations spidskompetence indenfor olie og gas samt relaterede segmenter samt deres omfattende erfaring med forretningssystemer på det skandinaviske marked vil give IFS-kunder større valgmulighed samtidig med at det styrker IFS og giver en større salgskapacitet, siger Glenn Arnesen, administrerende direktør i IFS Scandinavia.

IFS og Addovation har allerede et antal fælles kunder, deriblandt Jotun og Servi Group. Addovation har ligeledes deltaget i implementeringen hos IFS-kunderne Songa og Yinson. Inden for samarbejdsaftalens rammer skal Addovations konsulenter uddannes og certificeres via IFS’ uddannelsesprogram IFS Academy. Herigennem får Addovation ligeledes adgang til IFS Upgrade Factory, en arbejdsgruppe i IFS, som arbejder dedikeret med opgraderinger. Alene i løbet af det seneste år har dette initiativ bidraget til mere end 100 skandinaviske opgraderinger med en hurtigere opgraderingstid og lavere omkostninger.

IFS arbejder langsigtet med at styrke sit partnernetværk for at sælge mere via samarbejdspartnere til såvel større som mindre virksomheder. Aftalen med Addovation er den tredje aftale med en kanalpartner, som IFS har indgået på kort tid for at nå ud til små og mellemstore virksomheder i Skandinavien. Tidligere på efteråret indgik man aftaler med konsulentvirksomhederne Implema og Novacura. I foråret 2015 indgik IFS ydermere et samarbejde med Accenture for at nå ud til store virksomheder og hjælpe dem på et strategisk niveau.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Addovation

Addovation leverer konsulentydelser og løsninger for at hjælpe deres kunder med at blive mere konkurrencedygtige. Med fokus på brugervenlighed og proceseffektivitet hjælper Addovation kunder som bruger virksomhedens automations- og mobile løsninger globalt. Status som certificeret IFS-forhandler er en del af virksomhedens vækststrategi. Addovation blev grundlagt i 2008, og er en af Norges hurtigst voksende virksomheder og de er 2 gange udnævnt som Gazelle-virksomhed. Læs mere på www.addovation.com.

IFS™ er en førende, global forretningssystemleverandør, som hjælper virksomheder med at blive mere fleksible. Med omfattende kompetence inden for udvalgte brancher tilbyder IFS et fleksibelt og fuldt integreret forretningssystem (ERP), som omfatter løsninger til vedligehold (EAM) og service. IFS blev grundlagt i 1983 og er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjælper mere end 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernetværk.
For mere information se www.ifsworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/