Addovation utvider sitt partnerskap med IFS og blir sertifisert forhandler av IFS Applications

Voksende skandinavisk konsulentselskap styrker IFS sitt tilbud innen olje- og gassnæringen, og andre nærliggende segmenter

IFS kunngjør at firmaet utvider sin samarbeidsavtale med konsulentselskapet Addovation, som allerede er en del av IFS Partner Network. Som sertifisert forhandler utvider Addovation nå satsningen til å omfatte salg, implementering og support av IFS Applications™.

Addovation er et voksende konsulentfirma innen ERP bransjen og har i overkant av 30 ansatte fordelt på sine kontorer i Drammen i Norge samt Gøteborg og Luleå i Sverige.

– IFS er en perfekt partner for Addovation å vokse sammen med. Vi har samarbeidet med IFS i en årrekke og vet at IFS Applications passer meget godt for selskaper innen både olje- og gassindustrien, samt relaterte segmenter. Derfor kjennes det naturlig at vi nå tar det neste steget i samarbeidet og blir en videreselger av forretningssystemet, sier Per Inge Sævareid, administrerende direktør i Addovation.

– Vi er veldig tilfreds med partneravtalen med Addovation, som bekrefter IFS sin strategi om å vokse gjennom partnersamarbeid. Addovation sin spisskompetanse innen olje og gass, samt deres omfattende erfaring med forretningssystemer i det skandinaviske markedet, vil gi IFS sine kunder flere valgmuligheter samtidig som det gir IFS et sterkere tilbud og høyere salgskapasitet, sier Glenn Arnesen, CEO, IFS Scandinavia

IFS og Addovation har en rekke felles kunder fra tidligere, blant annet Jotun og Servi Group. Addovation har også bistått Songa og Yinson med implementeringen av IFS Applications™. Gjennom partneravtalen skal Addovation sine konsulenter få opplæring og sertifiseres gjennom IFS Academy. Via dette programmet får Addovation også tilgang til IFS Upgrade Factory, en arbeidsgruppe i IFS som arbeider dedikert med oppgraderingsprosjekter. Bare i løpet av det siste året har IFS Upgrade Factory bidratt til å oppgradere mer enn 100 skandinaviske kunder til nye versjoner av IFS Applications med en kortere implementasjonstid, lavere kostnader og raskere gevinstrealisering som en konsekvens.

IFS arbeider langsiktig med å forsterke sitt partnernettverk for å kunne selge mer gjennom samarbeidspartnere mot både større og mindre selskaper. Avtalen med Addovation er den tredje som IFS har inngått på kort tid med kanalpartnere for å kunne nå små og mellomstore bedrifter i Skandinavia. Tidligere i høst ble også avtaler om videresalg inngått med konsulentselskapene Implema og Novacura. I løpet av våren 2015 inngikk IFS også et partnerskap med Accenture for å kunne nå ut til større selskaper og bistå dem på et strategisk nivå.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Addovation

Addovation™ leverer tjenester og løsninger for å hjelpe sine kunder med å bli mer konkurransekraftige. Med fokus på brukervennlighet og prosesseffektivisering hjelper Addovation kunder som benytter selvstyrte og mobile løsninger globalt. Status som sertifisert IFS-forhandler inngår i selskapets strategi for vekst. Addovation ble opprettet i 2008 og er et av Norges raskest voksende selskaper, bekreftet av å få tildelt status som Gaselle-bedrift to ganger. Les mer om Addovation på deres hjemmesider www.addovation.com.

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjelper mer enn 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk.

For mer informasjon se www.IFSWORLD.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/