Dole Fresh Cuts optimerer logistikken med IFS Applications 9

Dole Food Companys svenske datterselskab implementerer IFS-løsning til produktion og distribution af forbrugsvarer (FMCG)

IFS meddeler, at Dole Food Companys datterselskab Dole Fresh Cuts har valgt IFS Applications™ 9 til at erstatte deres tidligere forretningssystemer. Målet er at optimere virksomhedens logistik og arbejdsgange.

Efter en evalueringsproces, hvor flere leverandører var i spil, valgte Dole Fresh Cuts IFS Applications 9 til at effektivisere processer som indkøb, ordre- og lagerhåndtering, prognosticering og produktionsplanlægning samt distribution og finansiel support af fakturering. Den samlede løsning fra IFS vil senere også omfatte produktudvikling og kvalitetshåndtering.

–Vores mål var at implementere et centralt, standardiseret ERP-system, som kan erstatte vores nuværende systemer. IFS Applications 9 skilte sig ud som værende den bedste løsning til at hjælpe os med at samle vores virksomhed og samtidig tilbyde mere effektive processer og forbedret produktivitet. Vi ser frem mod at implementere yderligere funktionalitet i takt med at vores virksomhed udvikler sig, siger Stefan Grahn, Managing Director i Dole Fresh Cuts.

–Vi er glade for at kunne annoncere denne vigtige aftale i en dynamisk, konkurrencedygtig og kundefokuseret branche, som også er en strategisk vigtig branche for IFS. Aftalen med Dole Fresh Cuts er endnu et bevis på vores brancheløsnings succes iblandt førende aktører inden for detail- og engroshandlen, siger Glenn Arnesen, CEO i IFS Scandinavia.

Find mere information om hvordan IFS hjælper handelsvirksomheder på: www.ifsworld.com/dk/industrier/retail/

Anders Lundin, PR Manager for IFS in Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Dole i Sverige (Saba Group)

Saba Group er en af de førende producenter af forskårne salater og grøntsager samt en førende importør og distributør af bananer i Norden. Som en del af Dole Food Company Inc består virksomheden af to datterselskaber: Dole Fresh Cuts og AB Banan-Kompaniet. www.dole.se

IFS™ udvikler og leverer forretningssystemer til kunder i hele verden. De producerer og distribuerer produkter, vedligeholder aktiver og leder tjenestefokuserede aktiviteter. Vores medarbejderes industriekspertise og vores løsninger såvel som kundefokus, har gjort os til en anerkendt markedsleder indenfor sektoren. Vores 3,300 medarbejdere understøtter mere en 1 million brugere rundt om i verden gennem et netværk af lokale kontorer og et voksende økosystem af partnere. Yderligere information finder du på: IFSworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blog: http://blogs.ifsworld.com/