Dole Fresh Cuts optimerar logistiken med IFS Applications 9

Dole Food Companys svenska dotterbolag implementerar IFS-lösning för produktion och distribution av konsumtionsvaror

IFS meddelar att Dole-dotterbolaget Dole Fresh Cuts har valt IFS Applications™ 9 för att ersätta sina föråldrade affärssystem. Företagets mål är att uppnå optimerad logistik och arbetsflöden.

Efter en konkurrensutsatt utvärderingsprocess valde Dole Fresh Cuts IFS Applications 9 för att effektivisera processer som inköp, order- och lagerhantering, prognostisering och produktionsplanering samt distribution och finansiellt stöd för fakturering. Den helhetliga IFS-lösningen kommer även i ett senare skede att inkludera stöd för produktutveckling och kvalitetshantering.

–Vårt mål var att implementera en central, standardiserad affärslösning som kan ersätta våra befintliga system. IFS Applications 9 särskilde sig som den bästa lösningen för att hjälpa oss att förena vår verksamhet och samtidigt erbjuda effektivare processer och bättre produktivitet. Vi ser fram emot att implmentera ytterligare IFS-funktionalitet i takt med att vår verksamhet utvecklas, säger Stefan Grahn, Managing Director, Dole Fresh Cuts.

–Vi är glada över att kunna presentera denna viktiga affär i denna dynamiska, konkurrensutsatta och konsumentcentriska bransch, som också är ett strategiskt viktigt segment för IFS. Avtalet med Dole Fresh Cuts är ytterligare bevis på vår branschlösnings fortsatta framgång bland ledande aktörer inom detalj- och grossisthandeln, säger Glenn Arnesen, VD, IFS i Skandinavien.

Mer information om hur IFS stödjer företag inom handeln finns här: www.ifsworld.com/se/branscher/retail/.

Anders Lundin, PR Manager for IFS Strategic Marketing and Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Dole i Sverige (Saba Group)

Saba Group är en av de ledande producenterna av färdigskuren sallad och grönsaker samt en av de ledande importörerna och distributörerna av bananer i Norden. Som en del av Dole Food Company Inc består företaget av två dotterbolag: Dole Fresh Cuts och AB Banan-Kompaniet. www.dole.se

IFS™ utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår branschkunskap och våra lösningar har tillsammans med vårt kundfokus gjort oss till en ledare inom sektorn. Våra 3 300 medarbetare stödjer fler än en miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/