Voksende interesse for IFS Applications 10 blandt store europæiske energiselskaber

IFS Applications 10 vinder frem i stadigt højere tempo. Nu udruller to norske energiselskaber løsningen til over 800 brugere.

IFS indgår nu aftaler med norske Sogn og Fjordane Energi og Glitre Energi, som har valgt at opgradere til IFS Applications 10.

Sogn og Fjordane Energi har produceret elektricitet i 100 år og leverer omkring to terawatt-timer til mere end 100.000 boliger i Nordvestnorge. Selskabet har anvendt IFS Applications siden 1996, men har for at øge digitaliseringen og styrke serviceniveauet valgt at opgradere til den nye version, IFS Applications 10. Løsningen vil styrke forretningskritiske processer som vedligehold, projekter, logistik, finans og HR.

”Elproduktion er et evigt projekt, hvor vi er afhængige af naturens ressourcer som vandfald og vandløb. Det betyder, at vores køreplaner er uendelige, og derfor planlægger vi typisk vedligehold med en 10-årig tidshorisont. Alle vedligeholdsprojekter planlægges i IFS Applications. Vi havde brug for et fremtidssikkert it-system for at nå vores mål om konstant at optimere effektiviteten, og derfor har vi valgt at opgradere til den nye version af platformen,” siger CEO i Sogn og Fjordane Energi, Martin Holvik.

Sogn og Fjordane Energi er opdelt i tre divisioner: Elproduktion, salg til slutkunder og administration af energinettet. Martin Holvik tilføjer:

”Omkring halvdelen af vores medarbejdere arbejder i felten med at vedligeholde vores energinet. Det var afgørende for vores beslutning, at IFS Applications kan tilgås fra enhver type device. Det betyder, at vores medarbejdere kan modtage opgaver og opdateringer på deres mobiltelefoner, uanset hvor de befinder sig, så de ikke behøver at tage tilbage til kontoret mellem hver opgave.”

Også norske Glitre Energi opgraderer til IFS Applications 10. Selskabet driver og vedligeholder 20 elværker og producerer årligt omkring 2,5 terawatt-timer. Glitre anvender IFS Applications til at understøtte vedligehold, indkøb, projektstyring, kundeordrer, finans, BI, dokumentstyring og HR. Derudover har Glitre forbedret sin datakvalitet og sine forretningsanalyser med Microsoft Power BI.

”IFS Applications spiller en afgørende rolle i vores virksomhed. Uden platformen ville vi ikke have tilstrækkelig kontrol over vores projekter. Ved at anvende IFS Applications som vores centrale platform sikrer vi, at information altid er utilgængelig. Takket være IFS Lobby har vores projektledere adgang til én og samme version af virkeligheden og kan spore udgifter, der er knyttet til de individuelle aktiviteter, som registreres i løbet af et projekts livscyklus,” siger systemkoordinator i Glitre Energi, Bent Gabrielsen.

De to norske opgraderinger er de seneste i en række af store kundeaftaler, IFS har indgået i energisektoren. Senest med serviceleverandøren ONE Nordic og energiselskabet Østfold Energi.

”Vi oplever en voksende interesse for at opgradere til IFS Applications 10 fra vores energi- og kraftværkskunder. Selskaberne i denne sektor er nødt til at kigge frem og investere i teknologi, der gør det muligt at digitalisere og styrke serviceniveauet ved at udnytte smarte services, proaktivt vedligehold, samarbejdsfunktioner som sikrer hurtig problemløsning samt dataindsamling og analyse. IFS Applications 10 understøtter finans, HR, leverancekæden, service og vedligehold. Platformen tilbyder desuden stærke funktioner til projekt- og kontraktstyring, som sikrer, den komplette livscyklus kan håndteres i en og samme applikation,” siger Head of IFS i Skandinavien, Elni Kullmer.

Få mere at vide om, hvordan IFS understøtter selskaber i energisektoren: https://www.ifsworld.com/corp/industries/energy-and-utilities/

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

IFS™ udvikler og leverer forretningssystemer til kunder i hele verden. De producerer og distribuerer produkter, vedligeholder aktiver og leder tjenestefokuserede aktiviteter. Vores medarbejderes industriekspertise og vores løsninger såvel som kundefokus, har gjort os til en anerkendt markedsleder indenfor sektoren. Vores 3,500 medarbejdere understøtter mere en 10,000 kunder rundt om i verden gennem et netværk af lokale kontorer og et voksende økosystem af partnere. Yderligere information finder du på: IFSworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blog: http://blogs.ifsworld.com/