Et nyt rack og genopfyldningssystem til Rainin BioClean Ultra-pipettespidser

METTLER TOLEDO har introduceret et nyt og innovativt rack og genopfyldningssystem i deres brancheførende produktlinje af ultrarene præcisionsfremstillede Rainin-pipettespidser. Rainin-spidserne selv er ikke blevet ændret, men måden, hvorpå de betjenes, er fuldstændig ffektiviseret og nyfortolket. Resultatet er et multifunktionelt rack og genopfyldningssystem, der er let og brugervenligt. Selskabets renhedsstandard, nu BioClean Ultra, er for proteomikforskere udvidet til at inkludere stringent protein- og proteasetestning.

"Vi hørte klart og tydeligt vores kunders behov for og ønske om en spidsrack med hængslet låg", siger Brian Perry, der er produktchef. "Vi har reageret ved at lave en rack, der ikke kun på elegant og innovativ vis lever op til dette ønske, men som også inkluderer yderligere funktioner, som forskere vil få glæde af. For eksempel har det hængslede låg en låsemekanisme, som forhindrer spidserne i at falde ud, hvis æsken tabes, samtidig med at det er designet til at åbne med én hånd."

Det hængslede låg på den nye Rainin-rack åbnes til og hviler i en vinkel på 120°, så det er nemt at komme til spidserne fra alle vinkler. Hvis låget skubbes længere tilbage end hvilepunktet, frigøres det fra æsken og giver mulighed for genopfyldning. Låget fastgøres igen ved at placere det over æsken og trykke forsigtigt ned.

Spidsæskens hus er designet med henblik på fuld eller delvis multikanalisætning fra alle sider. Det gennemsigtige låg og farvekodede hus gør det nemt at identificere mængden af spidser fra alle vinkler, og ny mærkning i høj opløsning leverer produktoplysningerne foran på æsken. Rack og genopfyldningssystemet anvender 20 % mindre plastik end det forrige system og er nemmere genanvendeligt.

BioClean Ultra Means Ultra Pure

Rainin udvider deres strenge BioClean-testningsregime af hensyn til kvalitetssikring på tværs af en bredere vifte af anvendelser – især proteomik. Rainin tester nu ved BioClean Ultra hver enkelt spidsparti til < 2ng/prøve for protein og ≤ 500 ng/ml for protease. Rainin er én af kun få producenter, der tester for protein eller protease, og det er den eneste producent, der tester for begge dele.

"BioClean Ultra er vores strengeste standard ind til videre", siger David Greenwood, Ph.D., chef for kvalitetssystemer hos Rainin. "Det kræver løbende fokus på ren ruminfrastruktur, testning og uddannelse at levere det reneste produkt som muligt til kunden."

Rainins spidser er fremstillet i fuldautomatiske, rene rumfaciliteter, klasse 100.000. For at sikre fuldstændig renhed er der ikke anvendt tilsætnings- og farvestoffer, og fremstillingsprocedurerne er i overensstemmelse med ISO 9001 for at eliminere alle eksterne kilder til kontaminering.

Se mt.com/bioclean for at få yderligere oplysninger.

For spørgsmål , kontakt venligst:

Carl-Henrik Edfors

METTLER TOLEDO er en førende global producent af præcisionsinstrumenter. Selskabet er verdens største producent og sælger af vejeinstrumenter til brug i laboratorier, industrien og i fødevarebutikker. Selskabet er også blandt de tre bedste aktører på flere tilhørende markeder for analyseinstrumenter og er en førende leverandør af automatiserede kemiske systemer, der anvendes i forbindelse med opdagelse og udvikling af lægemidler og kemiske sammensætninger. Desuden er selskabet verdens største producent og sælger af systemer til metaldetektion, der anvendes inden for produktion og emballering. Yderligere oplysninger om METTLER TOLEDO findes på www.mt.com