Et nytt stativ- og påfyllingssystem for Rainin BioClean Ultra pipettespisser

METTLER TOLEDO har introdusert et innovativt nytt stativ- og påfyllingssystem for sin bransjeledende serie med ultra-rene, presisjonskonstruerte Rainin-pipettespisser. Rainin-spissene har ikke blitt endret, men måten kundene bruker dem på har forandret seg fullstendig. Resultatet er et multifunksjonsstativ og påfyllingssystem som er lettere og enklere å bruke. For proteomikkforskere er selskapets renhetsstandard, som nå kalles BioClean Ultra, utvidet til å inkludere en strengere testing av proteiner og protease.

«Det faktum at mange av våre kunder ønsket et spisstativ med hengslet lokk, var en melding vi hørte klart  og tydelig», sier seniorproduktsjef Brian Perry. «Vi har svart med et stativ, som ikke bare tilfredsstiller behovet på en svært elegant og innovativ måte, men som også inneholder tilleggsfunksjoner som forskerne garantert vil sette pris på. For eksempel har det hengslede lokket en stor sperre som forhindrer at spissene faller ut hvis boksen mistes, samtidig er den designet for å åpnes enkelt med en hånd som har på en hanske.

Det hengslede lokket på det nye Rainin-stativet står stabilt åpent i 120° for å gi god tilgang fra alle vinkler. Lokket løsnes for påfylling ved å trykke lokket forbi dette punktet (hvilepunktet), Lokket festes igjen ved å plassere lokket over boksen og trykke forsiktig.

Spissdekket er laget for å tillate full eller delvis multikanal fylling fra en hvilken som helst retning. Det gjennomsiktige lokket og det fargekodede dekket gjør det lett å identifisere antall spisser fra en hvilken som helst vinkel, og ny høyoppløselig merking på forsiden av hver boks gir nærmere opplysninger om produktet. Stativet og refill bruker 20 % mindre plast enn det forrige systemet og er lettere å resirkulere.

BioClean Ultra betyr ultraren

For kvalitetssikring over enda flere bruksområder – spesielt proteomikk – har Rainin utvidet sitt strenge BioClean-testregime. Dette kalles BioClean Ultra, og Rainin tester nå hver spissbatch til < 2ng /prøve for protein og ≤500 ng/ml for protease. Rainin er en av bare noen få spissprodusenter som tester for protein eller protease, og er den eneste produsenten som tester for begge.

«BioClean Ultra er vår strengeste standard til nå», sier David Greenwood, Ph.D., leder av kvalitetssystemer på Rainin. «Det krever et løpende fokus på rent rominfrastruktur, testing og opplæring for å levere det reneste produktet til kunden.»

Rainin-spisser produseres i et fullt automatisert rentroms anlegg i klasse 100 000. For å sikre absolutt renhet brukes det ingen tilsetningsstoffer eller fargestoffer, og ISO 9001-kompatible produksjonsprosedyrer følges for å eliminere alle eksterne kontamineringskilder.

Hvis du vil ha mer informasjon, se mt.com/bioclean

For spørsmål , vennligst ta kontakt:

Carl-Henrik Edfors
carl-henrik.edfors@mt.com

METTLER TOLEDO er en ledende, global produsent av presisjonsinstrumenter. Bedriften er verdens største produsent og markedsfører av veieinstrumenter til bruk i laboratorier, industri og matvareproduksjon. Bedriften er også blant lederne på markedet for flere relaterte analyseinstrumenter og automatiserte kjemisystemer som brukes til forskning og utvikling av legemidler og kjemiske sammensetninger. I tillegg er bedriften verdens største produsent og markedsfører av metalldeteksjonssystemer som brukes til produksjon og emballasje. Ytterligere informasjon om METTLER TOLEDO finnes på www.mt.com